וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: נשקול לבחון מחדש את דוקטרינת הגרעין שלנו לאור איומי ישראל

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 14:57

האחראי על ביטחון הגרעין האיראני רמז לשינוי אפשרי באופי התוכנית, חרף התעקשותה של טהראן כי היא למטרות אזרחיות בלבד. לדבריו, אתרי הגרעין של איראן "מוגנים לחלוטין", על רקע האפשרות לתגובה ישראלית למתקפת הטילים והכטב"מים. "אתרי הגרעין של ישראל זוהו"

תיעוד: מתקפת הטילים של איראן על ישראל/רשתות חברתיות

איראן עשויה לבחון מחדש את "דוקטרינת הגרעין" שלה לאור האיומים של ישראל - כך איים היום (חמישי) בכיר במשמרות המהפכה על רקע ההיערכות בטהראן לתקיפה אפשרית של ישראל בתגובה למתקפת הטילים והכטב"מים שלה. זאת על אף טענותיה של טהראן כי תכנית הגרעין שלה היא למטרות אזרחיות בלבד.

"בחינה מחודשת של דוקטרינת הגרעין שלנו כמו גם שיקולים מהעבר היא אפשרית לחלוטין", אמר המפקד האחראי על ביטחון אתרי הגרעין של איראן, אחמד חאק טאלב. הוא הוסיף כי "אתרי הגרעין של איראן מוגנים לחלוטין", לאור ההערכות שלפיהן ישראל עשויה לנסות ולפגוע בהם. כמה מאתרי הגרעין המרכזיים של טהראן פועלים עמוק מתחת לאדמה.

עוד הזהיר הבכיר כי "הידיים שלנו על ההדק" וכי איראן "זיהתה" את אתרי הגרעין של ישראל. ההנהגה בטהראן מזהירה שוב ושוב בימים האחרונים כי במקרה של תקיפה ישראלית בשטח איראן, התגובה שלה תהיה מידית ונרחבת יותר מזו ביום שבת.

חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה על ישראל, 15 באפריל 2024. רויטרס
חגיגות בטהראן בעקבות המתקפה על ישראל, 15 באפריל 2024/רויטרס

ישראל, לפי שורת דיווחים, החליטה לתקוף בחזרה באיראן אולם היקף הפעולה והמועד שלה אינם ידועים. גורם אמריקני אמר הלילה לרשת ABC כי וושינגטון מעריכה שהתגובה לא תגיע עד אחרי פסח.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully