וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכינרת עלה ב-0.5 ורחוק 55.5 ס"מ מהקו האדום העליון

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 13:49

לאחר ארבעה חודשים של עליה מתמדת במפלס, אתמול הוא נותר ללא שינוי. הבוקר, על פי מדידת רשות המים נרשמה שוב עליה קלה. במקביל, הוחלט על פיילוט של חוף ללא כלים חד פעמיים למען שמירה על ניקיון החופים ומי האגם הלאומי

מפלס הכינרת שב לעלות/איגוד ערים כינרת

מפלס הכינרת שב לעלות לאחר שאתמול נותר ללא שינוי, הבוקר (חמישי) נרשמה שוב עליה של 0.5 ס"מ ביממה האחרונה. על פי מדידת רשות המים, המפלס עומד כעת על 209.355-, רק 55.5 ס"מ מהקו האדום העליון. הטמפרטורה בחופי הכינרת נמדדה בשעה זו על 23 מעלות צלזיוס.

רגע לאחר פתיחת עונת הרחצה, המשרד להגנת הסביבה, 'תמיר מיחזור' ואיגוד ערים כינרת הודיעו, במעמד השרה עידית סילמן, על פריסת פחים לאיסוף פסולת אריזות ועל פיילוט של חוף ללא חד"פ למען שמירה על ניקיון החופים ומי האגם הלאומי.

הכנרת , 18 באפריל 2024. איגוד ערים כינרת, אתר רשמי
הכנרת , 18 באפריל 2024/אתר רשמי, איגוד ערים כינרת

השנה, בפעם הראשונה וביוזמת המשרד להגנת הסביבה, נפרסו כ-55 פחים כתומים בחופי איגוד כינרת - צינברי, ברניקי, שקמים, צמח, סוסיתא, חלוקים, לבנון, כורסי דוגית ומפרץ אמנון - המיועדים לפסולת אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה. האריזות שיאספו מהפחים הכתומים מהחופים, יופנו לתחנת המיון של 'תמיר מיחזור' בעפולה ומשם למפעלי המיחזור ברחבי הארץ.

בנוסף להצבת הפחים הכתומים ובניסיון לצמצם את השימוש בכלים חד פעמיים בחופי הכינרת, נחנך פיילוט ראשוני בחוף סוסיתא כחוף ללא חד"פ במטרה לבחון את התגייסות הציבור בשמירה על ניקיון הסביבה, המים והחופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully