וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 לוחמים נפצעו קשה בירי חיזבאללה לצפון; צה"ל: תגובה לחיסול בכירי חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 19:45

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי חיזבאללה ביצע מארב מכפר בדרום לבנון, אז שיגר שני טילי נ"ט וכן כטב"ם "מתאבד". כתוצאה מהירי נפצעו 18 בני אדם - בהם 14 לוחמים. בצה"ל מעריכים כי הייתה זו התרעה בלבד, ומוסיפים: יירוט הכטב"ם - לא צלח

פגיעה ישירה של טיל בעראמשה 17 באפריל 2024/על פי חוק לזכויות יוצרים 27 א

ירי לגליל המערבי: בין 18 הפצועים מירי שני טילי נ"ט וכן כלי הטיס בלתי מאויש מוקדם יותר בערב אל עראמשה - 14 לוחמים, בהם שישה במצב קשה. כך, נמסר לפני זמן קצר מצה"ל. מצבם של שני לוחמים נוספים שנפצעו בתקרית בינוני, שישה נוספים במצב קל. בתגובה, תקף צה"ל את מקורות הירי.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי חיזבאללה ביצע מארב ותצפיות מהכפר דיר חארפה בדרום לבנון בטווח של שלושה קילומטרים מהגבול ערב אל עראמשה. אז, שיגר שני טילי נ"ט ולאחר מכן כלי טיס בלתי מאויש "מתאבד". יירוט הכטב"ם לא צלח, אולם בצה"ל מתעקשים כי נשמעה התרעה על חדירת כלי הטיס.

עוד מעריכים בצה"ל כי מדובר בתגובה לחיסול הבכירים של חיזבאללה ביומיים האחרונים על ידי צה"ל, וכן כי הייתה זו התרעה בלבד. בנוסף, הבהירו בצה"ל כי לפי ההערכות ישנה משמעות גדולה להרג מפקדים בכירים של חיזבאללה במידה ויוחלט לתמרן לשטח לבנון.

פגיעה ישירה בערב אל-עראמשה, 17 באפריל 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בין 18 הפצועים מהירי לערב אל עראמשה - 14 לוחמי צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פגיעות ישירות של כטב"מי נפץ וטילים זוהו ברכב באזור וכן מתנ"ס בערב אל-עראמשה כתוצאה מהתקרית, כשבתיעודה נראה הכטב"ם, שככל הנראה נושא נפץ, צולל היישר אל עבר המתנ"ס ופוגע בו. בתיעוד אחר נראה המתנ"ס לאחר פגיעת הכטב"ם, כשהוא עפוף עשן ומתחוללת בו שריפה.

כוחות חיזבאללה לקחו אחריות על הפגיעה, כשככל הנראה מדובר במתקפה משולבת של טילים וכטב"מי נפץ. במהלך פעולות החילוץ והסיוע לפצועים, נשמעו באזור התראות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully