וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקו"ם מיוחד, ישיבה בבקעת הירדן וגדוד מילואים ייעודי: כך נערכים בצה"ל לגיוס חרדים נרחב

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 16:40

בצבא בוחנים שלל אפשרויות לגיוס החרדים, לרבות בסיס קליטה ומיון ייעודי. עם זאת, בצה"ל הבהירו כי נדרש שיתוף פעולה עם ההנהגה החרדית. ברקע ההיערכות: עמדת מפקדי צה"ל שלפיה הצבא זקוק ללוחמים בהיקף של אוגדה אחת לפחות כדי לעמוד במשימות המלחמה והשגרה

דובר צה"ל: אנחנו פועלים בכל רחבי לבנון; חוק הגיוס? נפעל לפי הדין/דובר צה"ל

בצה"ל נערכים לאפשרות של גיוס חרדים נרחב ולכן כבר עתה בוחנים שלל אפשרויות כמו בסיס קליטה ומיון ייעודי לחרדים, בסיסי הכשרה, הקמת ישיבה בבקעת הירדן וכך יהיה ניתן לשלב במרחב גדוד מילואים. יחד עם זאת הבהירו בצה"ל כי לשם כך נדרש שיתוף פעולה עם ההנהגה. אתמול התייחס דובר צה"ל דניאל הגרי לשאלת ההיערכות לגיוס ואמר: "צה"ל הוא צבא העם, וקרא לאורך השנים לגיוס לכל. אנחנו בצה"ל נפעל על פי הדין".

חרדים בשער קיראון, תל השומר 28 במרץ 2024. ניב אהרונסון
חרדים בשער קיראון, תל השומר 28 במרץ 2024/ניב אהרונסון

מפקדי צה"ל הבהירו בחודשים האחרונים לשר הביטחון יואב גלנט, כי הצבא זקוק ללוחמים בהיקף של עוד אוגדה אחת לפחות (כעשרים אלף חיילים) וזאת על מנת שיוכל לעמוד בהיקף המשימות בשגרה ובמלחמה בכמה זירות. כמו כן, הדגישו בכירי הצבא שקיימת מידה רבה של דחיפות לגיוס לוחמים בהתאם לאיומים המתגברים בכלל הגזרות ועל בסיס הערכות המודיעין לאלו שיכולים להתפתח בזירה הצפונית. לכן, מדיניות המטה הכללי של צה"ל היא לגייס את כל מי שחייב ובר גיוס בחברה הישראלית מבלי להיכנס לסעיפי חוק הגיוס שבמהותו הוא חוק פוליטי.

חוק שירות ביטחון הוא חוק חצי צבאי כי מהותו לאפשר לצה"ל לתפקד ולמלא את משימותיו השונות. בפועל אומר החוק לכמה זמן מתגייסים גברים, ונשים. חוק הגיוס במהותו פוליטי ונועד לפטור את החרדים מגיוס ושירות בצה"ל.

בהתאם למדיניות צה"ל לגייס את כולם, הבהיר המטה הכללי של צה"ל לשר הביטחון כי נדרשות התאמות בגיוס חרדים נרחב למשל: להתאים מבחנים לחרדים, להקים בסיסי הכשרה חדשים שיעמדו בעומס הקליטה העצום, להתאים בסיסים לשירות חרדי, לעמוס בכשרות המתבקשת, תכנון בסיסים לגברים בלבד כדי לעמוד בצביון החיים שלהם בדומה לגדוד נצח יהודה (נח"ל חרדי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully