וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 חודשי מאסר: ביהמ"ש הרשיע שלושה עבריינים בסיוע לניסיון לייצור נשק

עודכן לאחרונה: 29.3.2024 / 16:40

ביהמ"ש הרשיע את נאור סוכר, אילי הרשקו, נאדר על עביד ובן חיים שנעצרו בחודש יוני האחרון. ההחלטה התקבלה בהתאם להסדר טיעון לפיו הודו בעבירה מקלה לאור קשיים ראייתים. עו"ד חן פלצ'י: "לנאשמים אין יד ורגל בייצור מטעני חבלה וכך היה בסוף - כל מה שנתפס זה זיקוקים"

בית המשפט המחוזי בתל אביב. -, אתר רשמי
בית המשפט המחוזי בתל אביב/אתר רשמי, -

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אמש (חמישי) את נאור סוכר (31), אילי הרשקו (23), נאדר על עביד (21) ובן חיים (31), בעבירה של סיוע לניסיון לייצור נשק בצוותא. בנוסף בית המשפט גזר עליהם 18 חודשי מאסר בפועל וחילוט כספי, פרט לבן חיים אחד שבעניינו תיבחן התאמתו לביצוע עבודות שירות. ההחלטה של בית המשפט התקבלה בהתאם להסדר טיעון בין הצדדים לפיו הנאשמים הודו בעבירה מקלה יותר וזאת לאור קשיים ראייתים שעלו לאורך המשפט.

העבריינים נעצרו בחודש יוני בחשד שהחזיקו אמצעים להרכבת מטעני צינור וזאת כחלק מסכסוך עבריינים באזור רמת גן בשנה שעברה שבמסגרתו אירעו אירועי אלימות רבים בעיר וביניהם השלכת רימוני רסס ומטעני חבלה. בהמשך נעצר על ידי המשטרה חשוד נוסף- בן חיים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמיס שלוס-ליזרוביץ' מפרקליטות מחוז תל אביב, בדירתם נתפסו חומרים רבים המשמשים כמרכיבי מטען חבלה. פעילות מבצעית ומודיעינית של ימ"ר תל אביב, הובילה לחשיפת שלושת הנאשמים. בעת שבלשי המשטרה התפרצו לדירת החשודים, סוכר והרשקו ניסו להימלט אך נתפסו ונעצרו. אל-עביד הצליח להימלט מהדירה אך נעצר כעבור כמה ימים.

תמונות מטעני הצינור, הסכינים והציוד שהיו בתיק המחבל מהרכבת הקלה והבגדים אותם לבש ביום מעצרו. חטיבת דובר המשטרה
העבריינים נעצרו בחודש יוני בחשד שהחזיקו אמצעים להרכבת מטעני צינור/חטיבת דובר המשטרה

השלושה נעצרו לאחר שצעיר בן 28 נפצע קשה בחודש יוני בעקבות פיצוץ אופנוע ברחוב רש"י ברמת גן. האירוע החמור התרחש גם כן בעקבות הסכסוך בין הכנופיות בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את הקורבן, עבריין המוכר למשטרה, לבית החולים איכילוב בתל אביב כשהוא סובל מחבלה בגפיו, כמו גם חמישה עוברי אורח חפים מפשע שנפגעו מרסיסים ופונו לבתי החולים.

מטעם עו"ד חן פלצ'י שמייצג את החשודים הרשקו ועל עביד נמסר: "ליוויתי את התיק הזה מראשיתו וכפי שטענתי בהתחלה לנאשמים אין יד ורגל בייצור מטעני חבלה וכך היה בסוף - כל מה שנתפס זה זיקוקים ועוד מספר דברים שאי אפשר להרכיב מהם כלום, לכן גם התיק הגיע להסדר כזה לאור הקשיים הראייתים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully