וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה ביש עתיד: לפיד ניצח בבחירות לראשות המפלגה - בהפרש של כ-30 קולות בלבד

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 21:34

יו"ר המפלגה יאיר לפיד נבחר להוביל את המפלגה בבחירות המקדימות ברוב דחוק במיוחד, כשקיבל 52% מקולות המצביעים בלבד. לפיד: "רוצה להודות לרם בן ברק, יחד איתך יש עתיד שוב הראתה לישראל שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת". מדובר בבחירות הראשונות לראשות המפלגה מאז שהוקמה

דרמה ביש עתיד: לפיד ניצח בבחירות לראשות המפלגה - בהפרש של כ-30 קולות בלבד/מערכת וואלה!

יאיר לפיד ניצח הערב (חמישי) בבחירות המקדימות לראשות מפלגת יש עתיד בדרמה גדולה, כשקיבל רק 52.5% מקולות המצביעים, הפרש של כ-30 קולות בלבד. מדובר בהישג כביר לרם בן ברק, שקיבל 47.5%. לפיד מסר כי הוא "רוצה להודות לרם בן ברק, הוא הביא חתיכת תוצאה!". עוד מסר לפיד כי "יחד איתך יש עתיד שוב הראתה למדינת ישראל שאפשר אחרת שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת".

מדובר בפעם הראשונה שהתקיימו בחירות לראשות יש עתיד מאז שיאיר הקים את המפלגה ב-2012, בעבר נקבעו בחירות אך לא נמצא מועמד שיתמודד מול לפיד, מייסד המפלגה. מאז שהוקמה המפלגה ב-2012 לא נערכו בה פריימריז ולפיד האריך שלוש פעמים את כהונתו כיושב ראש המפלגה.

הבחירות מתקיימות במסגרת ועידת יש עתיד השניה, בה חברים כ-750 איש, בהם פעילים, ח"כים, וראשי מטות השטח של המפלגה. בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה, אך לא נערכה בה הצבעה כי מלבד יו"ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים.

יאיר לפיד, רם בן ברק. מרים אלסטר, אוליביה פיטוסי/פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר לפיד, רם בן ברק/עיבוד תמונה, מרים אלסטר, אוליביה פיטוסי/פלאש 90

בנאום הניצחון שלו, הודה ליריבו רם בן ברק על המירוץ, ואמר כי יש תקווה לפוליטיקה אחרת. "אני רוצה להודות לחבר הכנסת רם בן ברק על מירוץ הוגן, בלי השמצות, בלי הכפשות, בלי קבלני קולות ובלי מפקדי ארגזים. רם, יחד אתך יש עתיד הראתה שוב למדינת ישראל שאפשר אחרת. שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת".

עוד סיפר לפיד על כוונותיו הפוליטיות העתידיות כראש המפלגה, ועל הבחירות המתקרבות לטענתו. "אנחנו נעבוד עם כל הכוחות השפוייים, עם בני וגדי, עם ליברמן, עם השמאל ועם הליכודניקים שכבר לא יכולים לשאת את הקיצוניות ואת השחיתות", אמר. "אנחנו בעיקר נעבוד אתכם, עליכם אני סומך. אתם מדהימים. אתם השטח הכי טוב בארץ, אתם הלב של המפלגה הזו, אתם אלה שיכולים להביא שינוי לעם ישראל".

"2024 היא שנת בחירות, יהיו בחירות", המשיך לומר יו"ר האופוזיציה. "השינוי שהמדינה הזו זקוקה לו מתחיל כאן ומתחיל עכשיו. הגיע הזמן לכתוב פרק חדש בחיי המפלגה הזו, ובחיי המדינה הזו. הגיע הזמן להתחיל לבנות עתיד טוב יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יאיר לפיד לאחר הזכייה בפריימריז לראשות יש עתיד, 28 במרץ 2024. ראובן קסטרו
יאיר לפיד לאחר הזכייה בפריימריז לראשות יש עתיד, 28 במרץ 2024/ראובן קסטרו

הבוקר, ח"כ אלעזר שטרן הודיע כי יצביע בעד מועמדותו של ח"כ רם בן ברק בפריימריז לראשות יש עתיד. מדובר בחבר כנסת הראשון במפלגה שידוע כי תמוך בבן ברק. לפי שני מקורות פוליטיים, שטרן אמר בימים האחרונים בשיחות עם נציגים במפלגה כי "על מנת לחזור להיות מפלגת שלטון צריך שיתוף פעולה אמיתי עם הציבור ותהליכים המשקפים דמוקרטיה כתרבות ולא רק בבחירת יו"ר".

שטרן התבטא ברוח הדברים במספר הזדמנויות בתקופה האחרונה וטען: "זה חסר במפלגה ומשתקף גם ביחס הציבור ליש עתיד", זאת ביחס לירידה במספר המנדטים בסקרים האחרונים. לח"כ שטרן יש מערכת יחסים מתוחה עם לפיד מזה תקופה ארוכה, והוא הרבה למתוח ביקורת נגד התנהלותו, כמו בין היתר סביב כניסת המפלגה לממשלת החירום בתחילת מלחמת "חרבות ברזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully