וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום, בזכותם עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 14:31

את הדברים אמר יו"ר דגל התורה על רקע המשבר סביב חוק הגיוס, בעניינו צפויה היועמ"שית לטעון כי המדינה אינה מוסמכת עוד להימנע מגיוס תלמידי ישיבות

גפני: "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת"/ללא קרדיט

יו"ר מפלגת דגל התורה ח"כ משה גפני אמר היום (חמישי) כי "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת". בנוסף אמר כי "אחרי אלפיים שנות גלות עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו וזה בזכות לומדי התורה שממשיכים את המסורת". דבריו נאמרו על רקע המשבר סביב חוק הגיוס.

אמש ביקשה המדינה דחייה של יום בהגשת התשובה לבג"ץ על הפטור מגיוס, עד היום בשעה 14:00. אתמול הודלפה טיוטת התשובה שלה היועמ"שית גלי בהרב מיארה, שהוגשה לאישור מזכירות הממשלה. מהטיוטה עולה כי בהרב מיארה מתכוונת לטעון כי המדינה לא מוסמכת יותר להימנע מגיוס תלמידי ישיבות חרדים, וכי היא לא רשאית לתקצב את הישיבות החרדיות. עוד נכתב כי המדינה צריכה להתחיל לגייס חרדים החל מ-1 באפריל, ולהיערך להפסקת הקצבאות לישיבות.

מתשובת המדינה המסתמנת עולה שבהרב מיארה כן סבורה שיש מקום לאפשר תקופת היערכות קצרה בלבד כהוראת מעבר, שבמהלכה ניתן יהיה להמשיך במתן התמיכות כדי לתת לישיבות ולמוסדות זמן היערכות - כלומר שהקצבאות לא ישללו באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully