וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אלעזר שטרן תומך ברם בן ברק בפריימריז לראשות יש עתיד

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 11:56

שטרן הוא הח"כ הראשון במפלגה שהודיע שיתמוך ביריבו של לפיד. בין הח"כ ליו"ר המפלגה קיימת מתיחות מזה תקופה ארוכה, ולאחרונה התבטא שטרן בכמה הזדמנויות בצורה ביקורתית ביחס לירידה בסקרים וסביב שאלת כניסת המפלגה לממשלת החירום

ח"כ אלעזר שטרן יצביע הערב (חמישי) בעד מועמדותו של ח"כ רם בן ברק בפריימריז לראשות יש עתיד. מדובר בחבר כנסת הראשון במפלגה שידוע שיתמוך בבן ברק. לפי שני מקורות פוליטיים, שטרן אמר בימים האחרונים בשיחות עם נציגים במפלגה כי "על מנת לחזור להיות מפלגת שלטון צריך שיתוף פעולה אמיתי עם הציבור ותהליכים המשקפים דמוקרטיה כתרבות ולא רק בבחירת יו"ר".

שטרן התבטא ברוח הדברים במספר הזדמנויות בתקופה האחרונה וטען: "זה חסר במפלגה ומשתקף גם ביחס הציבור ליש עתיד", זאת ביחס לירידה במספר המנדטים בסקרים האחרונים. לח"כ שטרן יש מערכת יחסים מתוחה עם לפיד מזה תקופה ארוכה, והוא הרבה למתוח ביקורת נגד התנהלותו, כמו בין היתר סביב כניסת המפלגה לממשלת החירום בתחילת מלחמת "חרבות ברזל".

יאיר לפיד ואלעזר שטרן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
שטרן ולפיד בתקופה אחרת/ראובן קסטרו

הפריימריז ביש עתיד על ראשות המפלגה יתקיימו היום בפעם הראשונה. מועמד אחד ניצב מול יו"ר המפלגה יאיר לפיד: ח"כ רם בן ברק. גורמים ביש עתיד טענו ששטרן הוא לא הח"כ היחיד שיצביע בעד המועמדות של בן ברק אך הודו כי ניצחונו של לפיד מובטח. השאלה היחידה היא מה יהיה הפער בין השניים.

הקריטריונים הנדרשים להגשת מועמדות לראשות המפלגה לפי התקנון - חברי מפלגה במשך לפחות שלוש שנים רצופות, שלא הורשעו בעבירה שיש עימה קלון ולא הוחלט להעמידם לדין בעבירה שיש עימה קלון. כאמור, רק ח"כ בן ברק יתמודד מול לפיד, מייסד יש עתיד והיו"ר שלה ב-12 השנים האחרונות.

בוועידת יש עתיד חברים כ-750 איש, בהם פעילים, ח"כים, וראשי מטות השטח של המפלגה. זו תהיה הוועידה השנייה של מפלגת יש עתיד לאחר שב- 4 בינואר 2022 קיימה המפלגה את הוועידה הראשונה שלה לאחר עשור מיום הקמתה, אך בוועידה הראשונה לא נערכה הצבעה כי מלבד יו"ר מפלגה לפיד לא הוגשו מועמדים נוספים. הקלפיות ייפתחו היום בשעה 14:00 וייסגרו ב-19:00.

ביש עתיד אמרו כי "המפלגה ממשיכה בהליך הדמוקרטי ומחזקת את פעילי השטח, המהווים את חוט השדרה והלב הפועם של המפלגה. הוועידה תכלול מספר דיונים בנושאים של סדר יום ובסופה יוכרז על זהות יושב הראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully