וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החיילים החטופים ייפגשו עם נתניהו: "ביקשו מאיתנו לשתוק, הפחידו אותנו"

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 10:44

נציגי המשפחות ייפגשו לראשונה עם רה"מ, לאחר שנענה לבקשתם לאחר חצי שנה. בפגישה ידרשו תשובה על איך בכוונתו להשיב את ילדיהם, המדורגים האחרונים לשוב במסגרת עסקאות חטופים. "מדובר בצעירים שרק אתמול חגגו בנשף סיום בבית ספר. לא נקבל תשובות כמו 'ישראל עושה הכל'"

בוידאו: מפגינים ומשפחות חטופים חוסמים את איילון דרום/צילום: ארז הראל

בני משפחות החיילים החטופים יפגשו היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו הרשמי בירושלים בשעות הצהריים. בפגישה הם מתכוונים לדרוש ממנו תשובה ברורה כיצד הוא מתכנן להשיב את ילדיהם משבי חמאס. בהצהרה לפני הפגישה אמרה אמו של חייל חטוף כי עד כה "לבקשת המדינה ומנגנוני הביטחון שתקנו. הפחידו אותנו".

מדובר בפעם הראשונה שנתניהו נפגש עם נציגי משפחות אלה, זאת לאחר שנענה בחיוב לבקשתם לכך. לפני הפגישה המתוכננת בצהריים, נשאו נציגי המשפחות הצהרה מחוץ לבסיס תל השומר.

ענת, אמו של החייל החטוף מתן אנגרסט, אמרה בהצהרה: "רה"מ הסכים להיפגש איתנו רק אחרי חצי שנה של פניות רשמיות. בידינו עדויות מהשבויים, לפיהן חיילים ששרדו מוחזקים בתנאים לא פשוטים ועוברים עינויים וייסורים.

"מדובר בצעירים שרק אתמול סגרו קלמר וחגגו עם החברים בנשף סיום בית הספר", אמרה אנגרסט. "ילדים שעוד גרים בבית עם האחים הקטנים שלהם, שעוברים ליד החדר הריק שלהם. למה המדינה מסכימה לשים את האחים הגיבורים שלהם בסוף?". היא שבה והדגישה: "ראש הממשלה, אנחנו דורשים לדבר בצורה גלויה - מה מצב הבנים שלנו? תשובות כמו 'ישראל עושה הכל' לא מספקות יותר".

הורי החיילים החטופים נואמים מחוץ שער קיראון, תל השומר, 28 במרץ 2024. ניב אהרונסון
הורי החיילים החטופים בהצהרתם, הבוקר/ניב אהרונסון

אמו של החייל החטוף עומר נאוטרה אמרה בצהרה: "חשוב שכל עם ישראל ידע שהחיילים, כולל הבן שלי, עזבו את חייהם הנוחים בארה"ב ועלו מתוך ציונות ואהבת הארץ. הם לא היו חייבים. ביניהם כאלה אשר שילמו בחייהם אחרי שעות של לחימה קשה וגופותיהם מוחזקות עכשיו בשבי". היא הוסיפה: "חשוב מאוד שעם ישראל יידע שאף שר לא יצר איתנו קשר בעצמו, ולא יזם בעצמו.

"אנחנו מגלים שהשקט מצדנו היה כל כך נוח שמרבית השרים הופתעו לגלות שיש בכלל חיילים בין החטופים. קיבלנו בהכנעה ובהשלמה שאחרי 50 יום תהיה פעימה הומניטרית חיונית כי הבטחתם שמיד אחרי זה בלחץ צבאי ימשיכו הפעימות הבאות. עכשיו אחרי חצי שנה כמעט אין באמת מלחמה עצימה וגם אין עסקה, ואם יש שיחות אז מדברים בהם על פעימה חלקית בלבד. רה"מ תנסה לדמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים בידי השטן. אחרי חצי שנה כולם הומניטריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully