וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 שרים וח"כים לשעבר קוראים לממשלה: הקימו קבינט חירום אזרחי

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 10:18

מכון זולת בראשות ח"כ לשעבר זהבה גלאון פנה למשרד רה"מ בדרישה להקים קבינט חירום אזרחי שיפקיע מהממשלה את הסמכויות הכלכליות והעורפיות - כמו קבינט המלחמה. סקר שעשה המכון גילה: קרוב ל70% מהציבור לא מרוצה מתפקוד משרד האוצר, כ60% מהמשרד לביטחון לאומי

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

ברקע הביקורת על התנהלות הממשלה והקיצוצים בכספים הקואליציוניים,31 שרים וח"כים לשעבר קוראים להקמת קבינט חירום אזרחי, שכמו קבינט המלחמה המצומצם, יפקיע מידי הממשלה את סמכויות ניהול העורף והכלכלה ויופקד על ניהול כל הצרכים האזרחיים במלחמת חרבות ברזל ושל נפגעי הטבח ב-7 באוקטובר.

"מדינת ישראל מצויה במצב מלחמה במספר חזיתות, כאשר האזרחים והתושבים בישראל מכמה מעגלים זקוקים למענה דחוף, שממשלת נתניהו, שאינה מתפקדת, אינה מסוגלת לספק", נכתב במסמך של מכון זולת מיסודה של יור מרצ לשעבר זהבה גלאון, עליו חתמו בין השאר, יושב ראש הכנסת לשעבר אברום בורג, השרים לשעבר ניצן הורוביץ, שמעון שטרית, מאיר שטרית, ויולי טמיר, ועוד פוליטיקאים לשעבר ממפלגות המרכז-שמאל. "חובה להקים לאלתר קבינט חירום אזרחי שיפעל במקום הממשלה שאינה מתפקדת ושהינה משוללת אמון הציבור".

כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
כינוס קבינט המלחמה, 23 בנובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מסמך ההצעה עליו חתמו השרים, שחיבר עו"ד איתי מק, הועבר בשבוע שעבר למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ומזכיר הממשלה יוסי פוקס אבל אפשר העריך בזהירות שההצעה תידחה על הסף על ידי הקואליציה ובממשלת הימין. הקבינט האזרחי המוצע יכלול נציגים של האופוזיציה, השלטון המקומי, יישובי עוטף עזה, החברה האזרחית והמגזר העסקי ויהיה בו ייצוג שוויוני לנשים וייצוג הולם לאזרחים הערבים. המסמך מתמקד בשיח זכויות האדם והאזרח של האזרחים שנפגעו במלחמה בכל המעגלים וכולל המלצות שחלקן מיושמות גם היום וחלקן פוליטיות לחלוטין כמו עצירת הכספים הקואליציוניים והפסקת השינויים שמחיל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במשטרה.

בנוסף, המסמך כולל שלל המלצות בתחום הבריאות, הדיור, החינוך והעסקים - שעיקרן מתן מעטפת טיפול ומענים מלאים למפונים מהעוטף ומגבול הצפון ואזרחים ועסקים שנפגעו במלחמה. כמו כן, בזולת ממליצים שקבינט המלחמה יופקד על מיגון כל היישובים המוכרים והלא מוכרים, חיזוק הרשויות הערביות ובלימת התפשטות ארגוני הפשיעה בחברה הערבית. המלצה נוספת לממשלה היא לקבוע שקיפות מרבית בהעברת מידע לציבור וכן לגבי התקציבים הממשלתיים במענה האזרחי למלחמה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הכנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הציבור לא מרוצה ממשרדיהם/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ההצעה מתבססת בין השאר גם על סקר שבוצע על ידי המכון לחירות ואחריות באוניבריסטת רייכמן שמשקף את תמונת המצב הקודרת של חוסר האמון הציבורי בממשלה. הסקר בחן את שביעות הרצון מתפקוד משרדי הממשלה - ומרובם רוב המשיבים מאוכזבים ולא מרוצים. בראש רשימת המשרדים עם דירוג שלילי בסקר - משרד האוצר שבראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ, ממנו כ-69% מהציבור לא מרוצים, ורק 23.5% מרוצים. אחריו עומד משרד המשפטים - %63.2 מהמשיבים אמרו שהם לא מרוצים ורק %24.7 מרוצים. מהמשרד לביטחון לאומי של איתמר בן גביר - %60.3 מהמשיבים לא מרוצים ורק 28.5% מרוצים.

לעומת זאת, שביעות הרצון הציבורית ממשרד הביטחון ומשרד הבריאות גבוהה ועולה על שיעור הביקורת: 61.3% מהמשיבים אמרו שהם מרוצים מתפקוד משרד הביטחון, ו-54.5% מהמשיבים שיבחו את משרד הבריאות.

הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 803 משיבים מהאוכלוסיה היהודית והערבית עם טעות דגימה של 3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully