משה שרמן, ניבי זגורי, טל קורקוס, דבורה הירש. יותם רונן, חדשות 13, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
משה שרמן, ניבי זגורי, טל קורקוס, דבורה הירש/עיבוד תמונה, יותם רונן, חדשות 13, באדיבות המשפחה

בדרך למגעים לעסקת טיעון: תיק ניבי זגורי עומד בפני פרשת דרכים

עודכן לאחרונה: 1.4.2023 / 13:24

שחרורו מייצוג של עו"ד משה שרמן, שטען כי הוא מאוים ע"י ראש ארגון הפשע החזק בדרום, המואשם בין היתר ברצח עד המדינה טל קורקוס וגרושתו דבורה הירש, עשוי לדחות את ההליך המשפטי. כעת ייתכן שהפרקליטות וסנגוריו החדשים יחתרו להסדר טיעון בשל העיכוב. תמונת מצב

זה נחשב לאחד מתיקי הדגל של המשטרה נגד האדם שנחשב לראש ארגון הפשע החזק בדרום. במשך שנים עבדו במשטרה והפרקליטות על תיק יניב (ניבי) זגורי: מיליוני שקלים נשפכו, עדי מדינה גויסו והמשפט החל עד לפיצוץ הגדול בין זגורי לבין עורך דינו משה שרמן.

שרמן טען שחש מאוים מצד מי שמוגדר ראש ארגון הפשע החזק בבאר שבע שמואשם בשלושה מעשי רצח, של טל קורקוס וגרושתו דבורה הירש ושל אלישע סבח. במשך חודשים ביקש הסנגור שרמן להשתחרר מהייצוג, אך בית המשפט המחוזי סירב ושרמן פנה לבית המשפט העליון שם ייצג אותו עורך הדין יורם שפטל.

ניבי זגורי. חדשות 13, אתר רשמי
ראש ארגון הפשע יניב (ניבי) זגורי/אתר רשמי, חדשות 13

בבית המשפט העליון נערך דיון סוער. שרמן, שנחשב לאחד מעורכי הדין הטובים ביותר בעולם הפלילי, טען שהוא מפחד. זגורי מנגד טען שהוא ועורך דינו לא מתקשרים: "חמש שנים אני עצור, פעם אחת הוא לא החליף איתי מילה. אני מרגיש פה כלבויניק אם זה מה שהוא חושב עליי. איך הוא יכול לייצג אותי?". בג"ץ קבע אז כי על בית המשפט המחוזי בבאר שבע לקיים דיון בהקדם שבו תיבחן האפשרות להחליף את הייצוג לעו"ד שרמן ע"י סנגור אחר.

לאחר שהדיון חזר למחוזי בבאר שבע, גם שם היה דיון סוער שבמהלכו זגורי דפק על זכוכית ההפרדה והוחלט כי אכן עורך הדין אביגדור פלדמן יהיה עורך הדין המייצג, אך עדיין לא שיחרר את שרמן לחלוטין מהתיק והוא יסייע לפלדמן בלימוד התיק ואז בעוד שלושה חודשים של פגרה תתקבל החלטה אם לשחררו לחלוטין מהתיק.

החלפת עורכי דין בשלב כזה של המשפט עלולה להאריך את הדיונים בחודשים ארוכים ולכן השופטים במחוזי לא ששו לקבל את ההחלטה.

עו"ד משה שרמן. יותם רונן
עו"ד משה שרמן/יותם רונן

בדיון שנערך לפני שבועיים בבית המשפט העליון שבו גם זגורי וגם שרמן נכחו אמר האחרון: "פחדתי ואני עדיין מפחד מהאיש שיושב פה מאחור. למה המדינה מתנגדת שאשתחרר מהייצוג שיש איום על חיי?".

לעומתו, עו"ד פלדמן, שמייצג את זגורי, אמר כי "יש נתק מוחלט בין הנאשם לבין עורך הדין שלו והמשמעות היא שהנאשם לא מיוצג במשפט הזה. עורך דין טוען שהוא מאוים על ידי הלקוח שלו, לדעתי על אף כל הקשיים צריך להחליף ייצוג בתיק הזה".

בסיום הדיון אמר שרמן לוואלה!: "מה שראיתם זה דבר לא אמיתי, מדברים איתנו על סבירות קיצונית. מאיימים עליי, זורקים רימונים על ילד בן שבע. מי שם את הפרקליטות ואת בית המשפט במקום בית דין של למעלה?".

טל קורקוס. חדשות 13, אתר רשמי
העיד נגד זגורי ונרצח. טל קורקוס/אתר רשמי, חדשות 13

עקב החלפתו של עורך הדין שרמן סבורים גורמים המעורים בדיונים בבית המשפט כי עכשיו אולי ייפתח משא ומתן לעסקת טיעון בין הפרקליטות לבין עורכי הדין המייצגים בתיק: "אין ספק שהתיק נוהל בצורה לא נכונה ולא ראויה. אם יורשע, זגורי יוכל לטעון לייצוג בלתי הולם לא בגלל חוסר מקצועיות עורך דינו אלא בגלל חוסר שיתוף פעולה בינו לבין עורך דין שרמן", מסבירים הגורמים.

עוד הם אמרו: "בית המשפט המחוזי ניסה בכל כוחו לאחוז באופן בלתי מובן בהחלטה לא לשחרר את שרמן ועשה שגיאה חמורה. לאחר כניסת עורך דין בדמות פלדמן, אולי במדינה יקשיבו לטענות הנאשמים וייפתח משא ומתן לעסקת טיעון. הדם הרע שהיה בין עורך הדין הקודם לפרקליטות ייעלם".

עורכת הדין אליז קסטנטיני המייצגת את זגורי יחד עם עורך הדין אבגידור פלדמן מסרה בתגובה: "לשמחתנו, לאחר תקופה ארוכה שנפרסה על פני כמה שבועות, עלה באופן ברור על הנזק הכביר שנגרם לנאשם באמצעות סנגורו, על היעדר התקשורת המחייבת בין עורך דין ללקוח וודאי לנאשם שמואשם בפלילים, על השחרת פניו שלא בצדק, על נאשם שזועק בסופו של יום לניהול הליך הוגן ולחפותו. כדבר שאינו שבשגרה וודאי לא בשלב שבו מצוי ההליך, נעתר בית המשפט המחוזי לבקשתנו לשחרר את עו"ד שרמן מייצוג בהחלטה דרמטית והורה על דחייה בת כמה חודשים שבמהלכם אנו עסוקים ביתר שאת במלאכת לימוד סנגוריה על הנאשם, בכמות העצומה של חומרי החקירה ועשרות אלפים עמודי פרוטוקול ולאמוד את הנזק שנגרם למר זגורי בשל ההתנהלות הקלוקלת עד כה, בין אם זה בנזק שנגרם ע"י יצוג שאינו הולם בנסיבות העניין ובין לנוכח פרק הזמן בו בית המשפט לא אפשר לעו"ד שרמן להשתחרר מייצוג".

עוד נמסר מעורכת הדין המייצגת כעת את זגורי: "אנו מאמינים כי בסופו של יום, תפקידו של בית המשפט לחתור לחקר האמת תוך שמירה בלתי מתפשרת על זכויותיו של כל נאשם ואזרח במדינת ישראל ללא כל קשר באם מדובר באדם בעל עבר פלילי או אדם נעדר עבר פלילי, חזקת החפות כשמה כן היא - אדם הינו חף מפשע כל עוד לא הוכח אחרת ועל כן, יש לנהוג בזהירות יתרה בכל נאשם שעומד לדין, בין באישומים קלים כבחמורים". עו"ד משה שרמן סירב להגיב לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully