וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי משפט שנמשך 7 שנים: גזר דין מקל לצעיר משפרעם שהואשם בהסתה בפייסבוק

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 17:56

שופטת בית משפט השלום בעכו הסתפקה ב-40 ימי המעצר שריצה אנס חטיב ב-2015 וגזרה עליו גם קנס כספי של 5,000 שקלים. הצעיר, שכתב בשיא "אינתיפאדת היחידים" דברי הסתה קשים, כבר עבר לגור בהולנד ומקווה לקבל בקרוב אזרחות מקומית

אנס חטיב, צעיר משפרעם שהואשם בהסתה בפייסבוק. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
הודה בשתי עבירות של הסתה לאלימות וטרור. אנס חטיב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

בתום 31 דיוני בית משפט שהתמשכו לאורך שבע שנים, גזר דין מקל נגזר היום (ראשון) על צעיר משפרעם שהואשם בפרסומי הסתה בפייסבוק, בקריאה לבצע פיגועי דריסה. שופטת בית משפט השלום בעכו, שושנה פיינסוד-כהן, הסתפקה בכ-40 ימי מעצרו ב-2015, כשנעצר על ידי שב"כ. בנוסף, גזרה עליו השופטת גם מאסרים על תנאי וקנס של 5,000 שקלים.

אנס חטיב, הצעיר נטול העבר הפלילי שהיה אז בן 19, הודה במהלך המשפט בשתי עבירות של הסתה לאלימות וטרור. זאת, בגין שני פוסטים אותם פרסם בהפרש של כשבוע במהלך חודש אוקטובר אותה שנה, שיא "אינתיפאדת היחידים", שכללה באותו חודש עשרות אירועי טרור ופעולות מחאה, לרבות בדרך של תקיפת שוטרים.

הפרקליטות אמנם טענה כי עיתוי הפרסום בזמן התקופה המתוחה מהווה נסיבה מחמירה, אבל בעצמה ביקשה לגזור עליו רק בין חמישה ל-12 חדשי מאסר, ואפילו בדרך של עבודות שירות. בינתיים הוא עבר לגור בהולנד, שם קיבל מעמד תושב ומקווה לקבל אזרחות בקרוב ולהינשא. הוא עובד בתחום האומנות וההפקות ובתהליך לקבלה ללימודי פילוסופיה ותקשורת בלונדון.

הפוסטים של אנס חטיב, צעיר משפרעם שהואשם. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פוסט שפרסם אנס חטיב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
הפוסטים של אנס חטיב, צעיר משפרעם שהואשם. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
פוסט שפרסם אנס חטיב/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

על פי כתב האישום המקורי שהוגש נגדו באישור היועץ המשפטי לממשלה דאז, יהודה ויינשטיין, בפוסטים הוא כתב "זכרם לא יונצח אלא בנקמת דמם שהוא שחרור אדמותינו מהכיבוש ומחיקתו, זו הבטחה שלקחתי על עצמי, רובכם כמוני, עין תחת עין וראש תחת ראש!".

עוד פרסם סרטון הנושא את הכתוביות "הגעת השהיד מואתז זווהארי אל בית העלמין של השהידים בכפר ארטאס דרומית לבית לחם", וכתב "כל הכבוד לך חבר, היה לי הכבוד להיפגש". הוא קרא, "שיכתוב כל אחד מאיתנו מילה טובה בעד כל שהיד". בכתב האישום המוסכם במסגרת עסקת הטיעון שסגר עם פרקליטות מחוז חיפה סנגורו, עו"ד אחמד כליפה, נמחקו חלק מהאמירות וחלקן רוכך.

עו"ד אחמד כליפה המייצג את אנס ח'טיב. ., אתר רשמי
עו"ד אחמד כליפה/אתר רשמי, .

"עצם ההעמדה לדין על שני פוסטים זו פגיעה קשה בחופש הביטוי", אומר לוואלה הסניגור, עו"ד אחמד כליפה, "אבל, בהליך ארוך של שבע שנים הצלחנו לקצר את כתב האישום כך שמשמונה מקרים שיוחסו לו, נותר רק שניים וכך גם כוונת הפרקליטות לשנה עד שנתיים מאסר ירד והגענו להסכמות. בנסיבות שנוצרו, מצד אחד מדובר בעונש מקל ואנו שמחים שבית המשפט לא הוסיף לו ימי מאסר אך מנגד המשפט כולו מציף את מדיניות הגשת כתבי האישום ע"י הפרקליטות בגין פרסומים, מה עוד ששבע שנים להליך זה טרטור, פגיעה וענישה בפני עצמה שאין בה צורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully