וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאוקראינה, משפחות הדיפלומטים הישראלים יפונו

עודכן לאחרונה: 11.2.2022 / 19:51

בעקבות החרפת המצב בין רוסיה לאוקראינה, משרד החוץ הישראלי ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים במדינה לשקול את הישארותם. פקיד ישראלי בכיר: הסיבה להחלטה - יכולת צבא רוסיה לפלוש למדינה. עד כה נרשמו כ-4,000 ישראלים השוהים במדינה בשגרירות הישראלית

בווידאו: המשבר בין רוסיה לאוקראינה - כוחות אמריקנים ראשונים מגיעים לגרמניה/צילום: רויטרס

משרד החוץ הישראלי פרסם הערב (שישי) אזהרת מסע לאוקראינה, זאת בשל החרפת המשבר בין רוסיה לקייב. כמו כן, המשרד החליט לפנות מהמדינה את משפחות הדיפלומטים הישראלים בשל חשש מפלישה צבאית רוסית.

"משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באוקראינה לשקול את הישארותם במדינה ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות", נכתב בהודעת המשרד. בנוסף מהמשרד נמסר כי הוא ממליץ לאזרחים ישראלים המתכננים להגיע לאוקראינה לשקול להימנע מכך בעת הזו.

פקיד ישראלי בכיר אמר כי ההחלטה לפרסם את אזהרת המסע ולפנות את משפחות הדיפלומטים התקבלה לאור העובדה שהצבא הרוסי צבר מספיק כוחות בגבול עם אוקראינה כדי לפתוח בפלישה. במקביל, הרוסים החלו בתרגיל צבאי בבלרוס ובים השחור שיכולים להפוך למתקפה נגד אוקראינה תוך זמן קצר. הפקיד הבכיר ציין כי שר החוץ לפיד הוא שהחליט על פינוי המשפחות בסיום הערכת המצב שהתקיימה היום במשרד החוץ. עוד הוסיף הפקיד כי שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב היה צפוי להגיע לביקור בישראל ביום שני הקרוב, אך מוקדם יותר השבוע הודיעו הרוסים על דחיית ביקורו.

תרגיל של כוחות מתנדבים בצבא אוקראינה באזור קייב, 5 בפברואר 2022. AP
תרגיל של כוחות מתנדבים בצבא אוקראינה/AP

השגרירות הישראלית בקייב בראשות השגריר מיכאל ברודסקי ממשיכה לפעול כרגיל. עד כה נרשמו בשגרירות בקייב כ-4,000 ישראלים שנמצאים במדינה. פקיד בכיר אמר לוואלה! כי בשלב זה משרד החוץ אינו קורא לישראלים שכבר נמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה אלא רק לשקול להימנע מנסיעות לאוקראינה.

בניגוד לארצות הברית ומדינות נוספות במערב, במשרד החוץ בירושלים נמנעו במשך שבועות ארוכים מפרסום אזהרת מסע לאוקראינה ולא פינו את משפחות הדיפלומטים הישראלים מהמדינה. הסיבה לכך היתה בעיקר מדינית בשל חשש למתיחות מול אוקראינה ורוסיה. ביממה האחרונה הבינו במשרד החוץ שהמצב נהיה כזה שאי אפשר להמתין יותר.

ארצות הברית, בריטניה, יפן, אוסטרליה וקנדה כבר פינו את משפחות הדיפלומטים שלהן מקייב. בנוסף, בוושינגטון, לונדון, קנדה, אוסטרליה, יפן, אוסטריה, הולנד, ניו זילנד וקוריאה פרסמו אזהרות מסע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully