וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר על המאבק בגרעין האיראני: "ניתנה הנחיה להיערך לאופציה צבאית"

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 19:01

בצל סבב הפגישות שערך שר הביטחון גנץ בארצות הברית, אמר הגורם כי "הסברנו לאמריקנים שהצבא הונחה להיערך לאופציה צבאית, לא נפרט את התאריכים". לדבריו, טהראן לא תמהר לחצות את הסף הגרעיני - "כי הם מבינים את המשמעות"

גנץ: "אין ספק שאיראן מהווה בעיה - וישראל מכינה את יכולותיה"/מערכת וואלה!

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב (שבת) כי למערכת הביטחון בישראל ניתנה הנחיה להיערך לאופציה צבאית בכל הקשור לסוגיית פיתוח הנשק הגרעיני באיראן. הגורם אמר את הדברים בצל סבב הפגישות שערך שר הביטחון, בני גנץ, בארצות הברית עם הצמרת הביטחונית.

"האיראנים לא ימהרו לחצות את הסף הגרעיני, כי הם מבינים את המשמעות, אבל אנחנו עוקבים אחרי הנושא", אמר הגורם הביטחוני שהשתתף בשיחות בארצות הברית. "ציר העשרה הוא ראשית הצירים אבל הוא לא כל הצירים. יש גם את יכולת ההנשקה, חיבור למערכות שיגור. יש דברים שאפשר לעשות בדרך", הוסיף .

"מצד שני זה ציר ההתערבות הנוח ואתה לא יודע מה קורה ארח כך לחומר ולידע", המשיך הגורם. "לכן אנחנו שמים את הדגש שאסור לאפשר לאיראן להתקדם בכך. לצד הקשרים עם ארצות הברית, ישראל צריכה להיות חזקה בזכות עצמה. אמרנו לאמריקנים שהצבא הונחה להיערך לאופציה צבאית, לא נפרט את התאריכים".

צנטריפוגות חדשות מוצגות לנשיא איראן חסן רוחאני ביום הגרעין האיראני, 11 אפריל 2021. רויטרס
אופציה צבאית על השולחן. צנטריפוגות באיראן/רויטרס

ביומיים האחרונים ערך גנץ סבב פגישות עם בכירי מערכת הביטחון. היום, בנאום שנשא בכנס IAC בפלורידה, הוא התייחס לסוגיית הגרעין האיראני ואמר: "אין ספק שאיראן מהווה בעיה לעולם - ובמקביל ישראל מכינה את יכולותיה".

"ארה"ב ומדינות אירופה מבינות היטב מה קורה ומאבדות את הסבלנות", המשיך. לא היתה התקדמות בסבב המו"מ בווינה, והם מבינים שהאיראנים משחקים משחקים. מה שאני אמרתי להם הוא שלאיראן יש קלפים גרועים כרגע, והמצב הכלכלי שם קשה ולכן יש מרחב ללחץ בינלאומי - מדיני, כלכלי וגם צבאי, כדי שאיראן תעצור את הפנטזיות שלה בנושא תוכנית הגרעין".

שר הביטחון ציין כי מצא בוושינגטון ממשל קשוב. "אמרתי להם שאיראן היא קודם כל בעיה עולמית ואזורית, ורק אחר כך אתגר לישראל. אני שומע ממנהיגים בעולם עד כמה איראן פוגעת בביטחונם, כולל באפריקה, בדרום אמריקה ובמדינות נוספות במזרח התיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully