וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל מתאבד נתפס בטיילת בתל אביב

ורד כהן-ברזילי

12.10.2002 / 9:14

ניסה להיכנס ל"קפה הטיילת" ועורר את חשד שומר הסף; השומר הזעיק את מאבטחי שגרירות ארה"ב הסמוכה - ואלה השתלטו על המחבל; חבלני משטרה פוצצו את חגורת הנפץ באופן מבוקר

מחבל מתאבד נתפס אמש ליד שגרירות ארה"ב ברחוב הרברט סמואל שבטיילת בתל אביב. לא היו נפגעים. כוחות משטרה גדולים מאוד הגיעו למקום. המחבל, שנשא עליו מטען קטן עד בינוני, לא התפוצץ ונתפס על ידי כוחות הביטחון. מסוק הוזנק לאוויר לנסות לאתר מי הסיע את המחבל. כמו כן הוצבו מחסומים באזור.

נראה כי המחבל הגיע לבית הקפה "קפה הטיילת" המרוחק עשרות מטרים משגרירות ארה"ב. שומר הסף בכניסה לבית הקפה ערך חיפוש על גופו של המחבל ואיתר חפץ חשוד על גופו. הוא הזעיק עזרה של מאבטחי השגרירות האמריקאית. בינתיים המחבל התחיל ללכת מן המקום, ואולם מאבטחי השגרירות קפצו עליו, והחזיקו את ידיו כדי למנוע ממנו לפוצץ את עצמו. זמן קצר לאחר מכן הגיעו כוחות גדולים של משטרה, וחבלנים הסירו מגופו של המחבל את חגורת הנפץ במשקל כ-10 ק"ג, והכילה חומר נפץ מאולתר וברגים ואומים. חגורת הנפץ נלקחה למקום מבודד, ופוצצה באופן מבוקר.

שומר הסף, מיכאל סרקיסוב, בן 30 מבת ים, עלה לארץ לפני שנה מטורקמיניסטן והחל לעבוד בבית הקפה לפני כשלושה שבועות. הוא עצר את המחבל כשהוא חמוש באקדח גז, המשמש בדרך כלל להגנה עצמית.

סרקיסוב סיפר: "בדקתי אותו עם הגלאי. הגלאי ציפצף. שאלתי אותו 'מה זה?' והוא אמר, 'זה שלי'. אמרתי לו, שלא שאלתי של מי זה אלא מה זה. הבנתי שהוא לא מדבר עברית, היד שלו היתה בכיס. הבנתי שהוא מחבל, לפי הברזל שהיה לו בבגדים. אז הוא התחיל לברוח. תפסתי לו את היד ודחפתי אותו, אבל הוא ברח. קראתי לשומרים מהשגרירות, ואמרתי להם שאני צריך עזרה – כי זה מחבל. היה מאבטח אחד מחוץ לשגרירות, והוא קרא לשאר המאבטחים".

שי לחמי, עד ראיה, סיפר לוואלה! חדשות כי מאבטחי השגרירות השכיבו את המחבל עם "הפנים על הרצפה" ו"קשרו אותו בידיים". לדבריו, המאבטחים היכו את המחבל בראשו כדי להמם אותו.

אין זו הפעם הראשונה בה מחבלים מנסים לפגוע במבלים בטיילת בתל אביב: ב-2 ביוני 2001, בחצות הלילה שבין שישי ושבת, התפוצץ מחבל מתאבד בתור הכניסה למועדון "דולפי דיסקו" שבמתחם הדולפינריום. 21 בני אדם, רובם בני נוער, נהרגו. עשרות נוספים נפצעו.

פיגוע ההתאבדות האחרון באזור אירע לפני כשלושה שבועות: שישה בני אדם נהרגו לאחר שמחבל מתאבד התפוצץ ברחוב אלנבי בתל אביב. עוד עשרות אנשים נפצעו מהפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully