וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הטיגריס הטסמני שנכחד לפני עשרות שנים - חזר לחיים?

17.7.2015 / 8:52

האם הסרטון הבא הוא הוכחה שהטיגריס הטסמני - שהוכרז כמין נכחד ב-1936 - "חזר לחיים" ומסתובב חופשי באוסטרליה? צייד הזאבים הטסמניים הידוע, מייקל מוס, מאמין שעוד לא ראינו כלום, "בקרוב יגיעו הוכחות חותכות שהיצור המסוכן הזה עדיין חי"

youtube

האם הטיגריס הטסמני (שנקרא גם זאב טסמני), שהאחרון ממינו מת ב-1936 נמצא חי ונודד בסוואנות באוסטרליה? עדויות חדשות חושפות שבעל החיים הטורף מעולם לא באמת נכחד ושיש סיכוי שניתקל בו במקרה שנצא לטיול בטבע האוסטרלי. תודה, אבל אנחנו נשאר בבית.

הטיגריס הטסמני, חיית כיס טורפת שנראית כמו הכלאה מוזרה של כלב ונמר, מעולם לא הייתה חיה אהודה במיוחד. לפני שנכחדה האשימו אותה המתיישבים הבריטים בהרג כבשים וחיות משק אחרות, וב-1888 אפילו הוצע פרס על לכידתה. הטיגריס הטסמני האחרון מת ב-1936 בגן החיות באוסטרליה ומאז הוכרז המין כנכחד. היום, כמעט 80 שנה אחרי, סרטון חדש שמסעיר את הרשת מציג לכאורה את הטיגריס הטסמני חי וקיים - ונודד לו בחופשיות בסוואנות של אוסטרליה.

טיגריס טסמני בשבי ב-1930. GettyImages
ככה נראה הטיגריס הטסמני האחרון שנצפה בחיים, בזמן שהיה בגן החיות בשנות ה-30 של המאה הקודמת/GettyImages

מאחר שהתיעוד אינו ברור מספיק, רבים כמובן מסרבים להאמין שהמין הנכחד חזר לחיים, אך מי שתיעד את המאורע הנדיר, צייד הזאבים הטסמניים הידוע, מייקל מוס, טוען שזה ללא ספק היה הטיגריס הטסמני - ושזה רק עניין של זמן עד שיגיעו הוכחות נוספות לקיומו. "החיה נצפתה בעבר חוצה כבישים באוסטרליה", סיפר מוס ל-Cranbourne Leader, "עכשיו כשגדל השימוש במצלמות הדשבורד ברכב, אני מאמין שיגיעו אלינו ראיות חותכות על קיומה של החיה".

הסרטון זכה ליותר מ-200 אלף צפיות ורבים עדיין מתלבטים בסוגיה האם מדובר בטיגריס הטסמני שחזר - בדרך לא דרך - לחיים - או שמא זה איזה כלב מסכן שהלך לאיבוד? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully