וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד האיומים של השרים בפרישה מהקואליציה

1.12.2014 / 14:30

זה התחיל סביב תקציב המדינה וסוגיית מע"מ 0% והגיע לשיא עם העברתו בקריאה טרומית של "חוק ישראל היום" לפני כשלושה שבועות. הנתק בקואליציה רק מחריף והנשק החדש הוא לאיים בהתפטרות

מערכת וואלה!

נדמה שבחודש האחרון הפוליטיקאים שלנו לבשו את חליפות האיומים. לאחר ההתפטרות של השר עמיר פרץ מהממשלה, כיוון שסירב להצביע בעד התקציב, אמרה שרת החוץ ציפי לבני: "אני שואלת את עצמי כמעט כל יום אם אני עדיין צריכה להיות בממשלה. אני מניחה שיגיע הרגע שבו אני אגיד – 'עד כאן'".

כשחוק התקציב עוד לא עלה לקריאה שנייה ושלישית, וכשחוק מע"מ אפס היה תקוע אחרי קריאה ראשונה, הוציאה לשכת שר האוצר הודעה שבה היא מבשרת כי "השר לפיד נחוש להעביר תקציב חברתי לטובת מעמד הביניים והשכבות החלשות לצד תכנית דיור רחבה. אם מישהו יפגע בנושאי הליבה בתקציב, הוא יפרוש מהממשלה".

ציפי לבני ובנימין נתניהו. לע"מ,, עיבוד תמונה
"אני שואלת את עצמי כמעט כל יום אם אני עדיין צריכה להיות בממשלה". נתניהו ולבני/עיבוד תמונה, לע"מ,

ב-16 בנובמבר, אחרי שלבני דחתה את הדיון על חוק הלאום, גינה שר הכלכלה נפתלי בנט את הצעד ואמר לוואלה! חדשות כי "זו הפרה בוטה של ההסכמים". יום למחרת הוא אמר לגלי צה"ל כי להערכתו חוק הלאום יעבור ביום ראשון הקרוב. "אם לא - אין לנו קואליציה כי הכול מתפרק", הוא הדגיש.

באותו יום כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון חירום בהשתתפות בכירי הליכוד בכוונה לדון בהקדמת הבחירות. זמן קצר לאחר מכן ביטל אותו כדי להרגיע את הרוחות. אבל כשהשר יובל שטייניץ נשאל בסוף השבוע האחרון אם המדינה הולכת לבחירות, הוא לא שלל את האפשרות: "סיכוי טוב שכן. היחסים בתוך הקואליציה עד היום פשוט היו חורקים וזה אנדרסטיימנט. או שנתעשת ונתנהג כמו ממשלה או שלא תהיה ברירה וזאת תהיה התוצאה".

האירוע האחרון בשרשרת האיומים התרחש אתמול, אז מתח נתניהו ביקורת על השרים שאיימו בפרישה מהקואליציה, וקינח באיום משלו: "אני מקווה שנוכל לחזור להתנהלות תקינה - ואם לא, נסיק מסקנות", אמר בישיבת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully