וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסאגה נמשכת: מינוי פלוג יתעכב בשל עברות בנייה בביתה?

גלעד גרוסמן

29.10.2013 / 8:15

בכיר בועד עובדי בנק ישראל שוקל להגיש בג"ץ נגד המינוי בטענה כי ועדת טירקל לא בחנה טענות על עברות של פלוג ב-1997. לפי פרסום במעריב נטען כי גרסת פלוג התקבלה ללא בדיקה

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

האם בג"ץ יתערב במינויה של ד"ר קרנית פלוג לנגידה? יו"ר ועד עובדי בנק ישראל בירושלים שוקל לעתור לבג"ץ נגד ועדת טירקל, לאחר שלטענתו, ההשגות שהעלה בנוגע למינוי לא נבחנו לעומק, וכי הוועדה אישרה את המינוי רק על סמך תשובתה של פלוג. יצוין כי בעבר הוועדה כבר אישרה מינויים לתפקידים בכירים, אולם בעקבות פניות לבג"ץ המינויים לא יצאו לפועל.

דוד ואזנה, יו"ר ועד העובדים, פנה לוועדה באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, וטען כי יש לבחון טענות נגד פלוג על עבירות בנייה שביצעה לכאורה בדירתה ב-1997. כמו כן, הוועדה התבקשה לבחון טענות על העסקה אסורה של בעלה של פלוג, ד"ר שאול לאך, בבנק ישראל. מהפניה של ואזנה עלה כי לאך הוסק כיועץ במחלקת המחקר של בנק ישראל, וקיבל מהבנק למעלה מ-100 אלף שקלים. במכתב שנשלח לוועדה מצוטט חלק מתוך דו"ח ביקורת פנימי של בנק ישראל, שבו נקבע כי העסקתו של לאך בבנק החלה ללא תהליך קליטה מסודר כמקובל, וכי "נראה כי העסקתו של ד"ר לאך הינה חריגה, בלתי תקינה ומנוגדת לכל נוהל תקין".

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
המינוי לא נבחן לעומק? פלוג בוועידת ראש הממשלה/דרור עינב

ביחס לבעל החליטו בוועדה שלא לבחון את הנושא לאחר שהעניין נבחן בעת מינויה של פלוג למשנה לנגיד. בנוגע לעבירות הבנייה, בוועדה קיבלו ככל הנראה את טענתה של פלוג כי היה מדובר בסכסוך שהסתיים בפשרה, שקיבלה את אישור בית המשפט. במכתב ששלח השבוע עורך הדין קורינאלדי הוא מבקש התייחסות לקביעות של הוועדה בנוגע לפלוג. עורך הדין קורינאלדי טען במכתב כי יש מקום לבחון את העניין מחדש בשל שוני בין הרף הנורמטיבי הנדרש ממשנה לרף הנדרש מנגיד. כמו כן, הוא שואל במכתבו האם הוועדה הקפידה על שוויון בהליך שעברה פלוג לעומת ההליך שעברו שאר המועמדים לתפקיד. "האם הוועדה הקפידה על שוויון בשים לב לפרמטרים הבאים: חומרת המעשים שביצעו או לא ביצעו לכאורה, משך זמן הבדיקה בעניינים, כמו גם לחומרת השפיטה של חברי הוועדה את מעשיהם?", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בג"ץ פסל מינויים שאושרו בעבר"

בנוגע לעבירות לכאורה על חוק התכנון והבניה, טוען קורינאלדי במכתבו כי מהתשובה שהוא קיבל בוועדה עולה כי הוועדה הסתמכה רק על תשובתה של פלוג, לפיה מדובר בסכסוך שכנים שהסתיים בפשרה שזכתה לאישור בית המשפט. קורינאלדי מבקש לדעת אם הוועדה בחנה את הנושא לעומק, או שמא הסתמכה רק על תשובתה של פלוג. ואכן, תשובתה של הוועדה לווזאנה מעלה תמיהות בנוגע לאופן פעולתה. חברי הוועדה כתבו כי פלוג הבהירה "בטופס שמילאה לצורך בדיקת מועמדותה לתפקיד המשנה לנגיד בנק ישראל וכן בדבריה בעת שהתייצבה בפני הוועדה לצורך המועמדות לתפקיד נגידת בנק ישראל - כי לא היה מדובר בעבירה על חוק התכנון והבניה, אלא במחלוקת בין שכנים, בגדר הליך אזרחי". בוועדה לא ציינו האם בחנו את הטענה מעבר לקבלת תגובתה של פלוג.

"לא עסקינן בזוטי דברים", כותב קורינאלדי. "למודי ניסיון אנו במציאות בישראל, ששום דבר אינו גמור - עד שגמור, וכי בג"ץ מצא כבר לנכון לפסול מינויים בעבר, ואף כאלה שאושרו על ידי הממשלה, כפי שהיה למשל בעניינם של האלוף גלנט ובפרשת שר שלום ג'רבי". עוד נכתב כי "מינוי נגיד לבנק המרכזי של מדינת הוא מהמשרות הבכירות ביותר והשפעתו כבירה על כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. מינוי זה חייב להיות נטול שיקולים זרים וחשש מראית עין מכל סוג שהוא, וראוי לדקדק עמו כחוט השערה בשל חובת עצמאותו של הנגיד".

יצוין כי הכרעת בג"ץ בעניינו של יואב גלנט, שמינויו לרמטכ"ל אושר תחילה על ידי הוועדה, ולאחר מכן התגלו תלונות כלפיו בגין עבירות בנייה, הוביל בסופו של דבר לכך שלא מונה לתפקיד, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא יוכל להגן על המינוי בבג"ץ.


עוד בנושא
הממשלה אישרה את מינוי פלוג לנגידת בנק ישראל
ועדת טירקל אישרה את מועמדות קרנית פלוג לנגידה
פישר על מינוי מחליפתו: "לא ציפיתי שיתעכב כל-כך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully