וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מבצעי הפיגוע בצפון הגיעו מלבנון

14.3.2002 / 19:41

היום אותר סולם ליד חניתה שבעזרתו חדרו לשטח ישראל; בתחילה העריכו בצה"ל כי המחבלים באו מישראל; ביום שלישי קיבלה הזרוע הצבאית של הפתח אחריות על הפיגוע בו נהרגו 6 ישראלים

בצה"ל מעריכים היום כי המחבלים שביצעו את הפיגוע ליד שלומי חצו את הגבול מלבנון לישראל בעזרת סולם שנמצא היום ליד גדר הגבול עם לבנון, סמוך לחניתה. הסולם שנמצא נבנה כך שאינו נשען על הגדר ולכן לא התקבלה התרעה על חדירה.

בפיגוע הירי בו פתחו מחבלים באש על כביש שלומי-מצובה נהרגו שישה בני אדם ונפצעו שבעה. בצה"ל העריכו בתחילה שהמחבלים לא הגיעו מלבנון מכיוון שלא נמצאו סימני חדירה אולם לאחר שלא התקבלו ידיעות על זהותם - עלתה סבירות החדירה מלבנון. רשת הטלוויזיה אל ג'זירה הודיעה ביום הפיגוע כי ארגון גדודי חללי אל אקצא קיבל על עצמו אחריות לפיגוע.

שר החוץ, שמעון פרס, אמר היום בסיורו בצפון מתרבים הסימנים שמבצעי הפיגוע הצפון פעלו מטעם החיזבאללה והפיגוע תוכנן בקפידה כדי להסתיר את העקבות. פרס ציין כי ישראל פועלת שארה"ב תכריז על החיזבאללה ארגון טרור.

שעות ספורות לפני הפיגוע אמר קצין בכיר באמ"ן, בישיבת ועדת
החוץ והביטחון בכנסת, כי החיזבאללה מתכנן פיגוע גדול בצפון.

כתב הארץ, אורי אס מוסיף:

כוח של צה"ל עבר את גדר המערכת כדי להביא את הסולם שהושאר כ-150 מטר מהגדר בצד הלבנוני. הכוח לא נכנס לשטח לבנוני מפני שהגבול הבינלאומי עובר מצפון לגדר. עוד דווח כי נמצאו עקבות של שישה עד שמונה בני אדם שככל הנראה סייעו למחבלים לחצות את הגדר. מפקד עוצבת הגליל, תא"ל מאיר כליפה, אמר היום כי החדירה חשפה פרצה ביכולת ההגנה של צה"ל על גדר המערכת אולם מאז ננקטו צעדים לשפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully