וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין בדיחה לסיוט

יוסי ביילין

18.12.2009 / 7:57

לרוב האנשים השפויים שרה פיילין נראתה בדיחה גרועה שהומצאה על ידי יועציו של ג'ון מקיין, כאשר נואשו מסיכוייו לנצח את אובאמה ב?2008. המושלת של אלסקה, שלא הבינה כלום בשום דבר, ושהיתה דומה להפליא למערכון של קישון על מלכת היופי הישראלית המבקרת בארה"ב, חוזרת בגדול. סקר שמתפרסם בימים אלה מראה שהפופולריות של אובאמה עולה על שלה באחוז אחד בלבד(!). ספרה נחטף, וכאשר היא עצמה חותמת על ספריה, מתארכים התורים ואנשים מוכנים לחכות לה מעלות השחר, שעות אחדות, בקור המקפיא של דצמבר.

מצד אחד אתה אומר לעצמך - אי שפיות זמנית. אנשים יבינו עד מהרה שמדובר בטיפשונת השופעת מלאכותיות ולא ייתנו לה להנהיג אותם. מצד שני אתה אומר - אומה שהעניקה לבוש האב, הנבון והמנוסה תקופת כהונה אחת בלבד, ואילו לבנו הפתטי - שתי כהונות, עלולה גם לבחור בשרה פיילין.

אובאמה עדיין שם. מעטים יודעי הדבר המוכנים לנבא כי ייבחר מחדש. רק לפני חודשים מעטים אי אפשר היה להסתובב ברחוב מבלי לראות את שעוני אובאמה, צלחות אובאמה, ספלי אובאמה, חולצות אובאמה; היום רובם נעלמו. היום אפשר לראות את מוכר הטי שירטס בכיכר דופונט בוושינגטון, המוכר לצד חולצותיו של אובאמה את חולצות מייקל ג'קסון, ולא קשה לנחש אילו מהן נקנות.

לא עזר פרס נובל לשלום, לא עזרה ההחלטה לשגר עוד 30 אלף חיילים לאפגניסטן, לא עזרו הנאומים בווסט פוינט ובאוסלו. אמריקה בחרה משיח לפני 13 חודשים, הוא מכהן כבר 11 חודשים וטרם הביא את הגאולה. אפשר כבר להפוך אותו לברווז צולע, שינסה לדדות את דרכו בשלוש השנים הבאות, עד שיגיע הדבר הבא.

שרה פיילין מול אירן?

מילא אם זה היה עניין אמריקני בלבד. מילא אם היינו מדברים על תופעה מוזרה אך אזוטרית, באיזה אי קטן באוקיינוס. או אז אפשר היה להסתפק בהתבוננות אנתרופולוגית. אבל מדובר במנהיג העולם החופשי ובמי שהשפעתו על המתרחש בחצר שלנו היא עצומה. שרה פיילין בעוד שלוש שנים? מול איראן ואל?קאעידה, הקרחונים הנמסים ופליטות דו תחמוצת הפחמן, צפון קוריאה, המשבר הכלכלי ושאר מרעין בישין?

האיש החכם הזה, המפגין שיקול דעת, והנואם הנפלא, חייב ליטול פסק זמן, להאזין יום אחד לנאומיו?שלו ולהחליט מה מתוך זה הוא מתכוון באמת לממש. הפער בין תפיסת העולם הכוללת שלו, הליברלית, השוויונית, המבינה את האחר מבלי לוותר על החיוני לארצו, לבין הביצוע הופך להיות, אט?אט, למפגע של ממש. רגע האור שבו התרגשנו אל מול בחירתו, כמי שהגשים את חלומו של מרטין לותר קינג, עדיין לא דהה. אובאמה אמנם החמיץ את יתרון השנה הראשונה בתפקיד, אך יהיו עוד שלוש שנים, שבהן אפשר לשנות סדרי בראשית.

אני עדיין מחכה לאובאמה. רוצה להאמין כי שגיאותיו הן - כפי שמסבירים מקורביו - "שגיאות רוקי" - כלומר שגיאות של שחקן בייסבול שעלה ליגה ועדיין משחק כאילו הוא בליגה הנמוכה יותר, עד שיתרגל למעמד החדש. הוא חייב להגיע, ולו כדי למנוע את הפיכת שרה פיילין מבדיחה לסיוט חיינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully