וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר בשטחים: החשבון עוד יוגש לכולנו

יהושוע סובול

16.12.2009 / 7:59

מילון אבן שושן גורס שהמילה "קנאי" נגזרה מהשורש הערבי "קנא" שפירושו האדים כדם, המונח הלועזי "פנאטי" נגזר מ"פאנום" הלטיני שפירושו מקדש, והמילה "פנאטיקוס" מתארת אדם שהתנהגותו או דיבורו הם תוצאה של דיבוק של אל או שד שנכנס בו. במילים אחרות: ההומו?פנאטיקוס הוא משוגע דתי. מכאן שהצירוף "קנאי פנאטי" הוא "משוגע דתי שדמו עלה לראשו". כשדמו של משוגע דתי אחוז דיבוק מקודש עולה לראשו, מתרחש התקף שמסתיים בשפיכות דמים.

עקב אופייה, הקנאות הפנאטית היא צורה של טירוף מסוכן ביותר משום שיש לה תכונה של מגפה. כמו כל תופעה דיבוקית היא מידבקת. היא חודרת לנפשותיהם של בני אדם באמצעות המילים הנפוחות ביותר בשפה, מילים שקל להשתמש בהן וקל מאוד להפיצן בקרב דוברי אותה שפה כי אין בהן שום אמירה שניתן להפעיל עליה את ביקורת התבונה.

כך, למשל, הצירוף "אדמתנו הקדושה" אינו בר הוכחה ואינו בר הפרכה ולכן הוא מחוסן מפני כל דיון תבוני. בני אדם שיש להם נטייה לשיגעון אוהבים צירופים חסיני ביקורת תבונית. הצירופים פשוטים, קליטים. מאחר שהם עוקפים את השכל, הם מצליחים לפנות לאזורים אחרים של האורגניזם האנושי. הם מעלים את הדם לראש ויוצרים תחושת סכנה בגוף. הגוף מגיב על תחושות סכנה בהזרקת אדרנלין לדם. דם רווי אדרנלין מכניס את כל מערכות הגוף לדריכות. הוא מדליק ומלהיט יצרים. וכשהיצרים לוהטים מעבר לדרגה מסוימת, הופכים בני האדם למציתי להבות, ומהר מאוד הם עוברים לשלב שבו הם משליכים לתוך הלהבות מכל הבא ליד: ספרים, בתים, עצים, בני אדם.

הם לא ינוחו ולא ישקטו

המשיכה לאש ולמשחקים באש היא תסמין אופייני לציבור שלקה בקנאות פנאטית. תנו להם אש, אש ועוד אש. דעתם לא תנוח עד שיציתו את כל הארץ, את האזור כולו. ולמה לא את כל העולם?

כזאת אנחנו רואים במרחק מה מאיתנו בחבורה המנהיגה את אירן. הכור בנתאנז לא מספיק להם. עשרה כורים הם צריכים, כדברי אחמדינג'אד. לא עשרה, ממהר חמינאי לתקן: 15 כורים דרושים להם!

וכזאת אנחנו רואים בקרבתנו, על גבעות השומרון. החבורה ששילחה אש במסגד בכפר יאסוף אחוזה באותו דיבוק שמלהיט את עיניו המוצפות בדם של המטורף מטהרן: פה ושם משתולל שיגעון דתי של ראשים שמלאו דמים, והם לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר יעלה בידם להצית מחדש את האש - אותה אש שבקושי רב הצליחו שני הצדדים להרגיעה לזמן מה.

הקנאים של תג המחיר לא ינוחו ולא ישקטו עד אשר הדם שעלה לראשם יגרום לשפיכות דמים בחוצות ערינו ובערי הפלסטינים.

שיגעון דתי של קנאים פנאטים המיט עלינו את חורבן הבית השני, ושיגעון דתי מאותו סוג חותר עכשיו תחת יסודות הבית השלישי. בימים אלה, כשממשלת ישראל מחפשת אזורים של עדיפות לאומית להשקיע בהם את כספנו, נראה שהעדיפות הלאומית הראשונה במעלה צריכה להינתן לטיפול מהיר ויסודי במציתי הלהבות במסגד יאסוף. לפני שמאות אנשים תמימים וחפים מפשע ישלמו בחייהם את תג המחיר שמציבים לנו מחוללי מרחץ הדמים הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully