וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקפאה בשטחים: יד תקיפה תמנע מרי

יהושוע סובול

8.12.2009 / 8:36

מי שמאמין שהשלום מסוכן לישראל חייב לעשות הכל כדי למנוע את סכנתו השלום. כדי למנוע את סכנת השלום צריך להכשיל כל אפשרות של תהליך שלום. כיום תהליך השלום נעצר. כדי למנוע את התנעתו מחדש צריך לחבל בכל סיכוי שהוא ששני הצדדים יראו זה בזה בני שיח שהמו"מ ביניהם עשוי להוליד תוצאות חיוביות ולהביא לשלום.

כיום לא מתנהל שום מו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית כי שני הצדדים איבדו אמון זה בזה. כדי להתניע את המו"מ חובה אפוא לחדש את האמון הה דדי ואמון לא בונים במילים אלא במעשים. האמת היא שהרשות הפלשתינית עשתה מאמצים להשליט שקט בשטחי הגדה וניתן לומר שהיא הצליחה לעשות זאת.

מכך מתברר שהרשות הפלסטינית היא פרטנר רציני למו"מ. גם החלטת ממשלת ישראל להקפיא את הבנייה מעבר לקו הירוק היא מעשה שעשוי לחדש את אמונם של הפלסטינים בכך שגם ישראל היא פרטנר רציני למו"מ.

אשר על כן כל גורם ישראלי שרוצה לפוצץ מראש כל אפשרות למו"מ צריך להוכיח שמדינת ישראל איננה פרטנר רציני.

מהרסייך ומחריבייך נמצאים בקרבך

כדי לעשות זאת צריך להוכיח שממשלת ישראל אינה מסוגלת לבצע החלטות שהיא עצמה מקבלת. במילים אחרות: צריך להציג את ממשלת ישראל ככלי ריק ואת העומד בראשה כחדל אישים שאינו מסוגל לאכוף על הממשלה ועל זרועות הביטחון לבצע את מדיניות הממשלה.

לכך בדיוק מכוון בימים אלה המאמץ של הקיצונים שבין המתנחלים. הם מובילים מהלך שמטרתו להוכיח לפלשתינים שאין להם עם מי לדבר כי בימים האלה אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה. אם אכן יצליחו מארגני המרי הנוכחי להציג את ממשלת ישראל כחבר נמושות שהחלטתו אינה החלטה מילתו איננה מילה וכוחו לעשות משהו מעבר לקו הירוק שווה לאפס - יעלה בידם של הממרים האלה לשכנע את הפלסטינים ועימם את שאר העולם שאין שום טעם לדבר עם הממשלה הנוכחית על שום דבר כי אין בכוחה להשליט את החלטותיה על אזרחיה. זהו מתכון בדוק להעמקת הסכסוך שאנו כל כך רוצים וצריכים להיחלץ ממנו.

המעשה הזה של המתנחלים יוריד את דימויה של מדינת ישראל כמדינת חוק וסדר לשפל שלא היה דוגמתו זה שנים.

התוהו ובוהו שייווצר פה בעקבות כישלון הממשלה להשליט את מדיניותה יאיים על עתידה של ישראל יותר מכל אויביה החיצוניים. מהרסייך ומחריבייך ישראל נמצאים בקרבך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully