וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד וישעיהו ליבוביץ' באותה סירה

דן מרגלית

8.12.2009 / 8:27

הצעת חוק הקובעת כי צה"ל לא יופעל לפינוי יישובים או למימוש ההחלטה החוקית של הממשלה בדבר הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון לעשרה חודשים מקובלת עלי.

חיילים בשירות חובה - בניגוד לשוטרים בוגרים שלבשו מדים כחולים מבחירתם החופשית - אינם צריכים להיות חלק במחלוקת הפוליטית שמאיימת על אחדות העם היהודי בארצו. אך אין עדיין חוק כזה והצבא הוא מכשיר לגיטימי בידי הממשלה ושום רב מהזן של הרב אליעזר מלמד אינו מוסמך להורות אפילו לחייל אחד לסרב לביצוע פקודה חוקית.

הזכות שנוטלים לעצמם יחידים להנחות חיילים התועים בדרכי החיים לסרב לפקודה היא יהירות והתנשאות. פרופ' ישעיהו ליבוביץ' כרב אליעזר מלמד.

אתמול שמעתי לראשונה דברים המעידים על שיבוש המערכות התבוניות כאילו מבחינה הלכתית פעילות הממשלה בניגוד לדעת המתנחלים ביהודה ובשומרון היא ככפייה לחלל שבת ועוד כדברים האלה. בחוגים ההם מתחילים לומר כי אם לליבוביץ' הותר - גם למלמד. רק שלשניהם אסור. יוסי שריד וחבריו שחמקו מלפעול נגד הקריאה לסרבנות של ליבוביץ' ושולמית אלוני נוכחים עתה מה קורה כאשר המסיתים והמסיטים הם ה"מלמדים."

קללת הברכה

האחים הכתומים חייבים להבין כי למנהיגיהם הרוחניים אין כל יתרון על ראשי ציבור אחרים שטובת ישראל לנגד עיניהם; עליהם ללמוד לכבד את דעת הרוב ולא להיראות כל אחד בעיני עצמו כאילו היה רבי עקיבא. רוב חכמי הדור ההוא קמו נגד הגדול שבהם עקיבא ודיברו על ליבו לחדול מן המרד המטורף ברומא וסופו שהביא על העם היהודי אסון נורא אף שהנוהים אחריו היו בטוחים כי הטפתו לצאת למלחמה נתמכה בשכינה ובבת קול משמים.

דבר אחד הוא לחנך למען עם ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל ודבר אחר לנהל את המדינה לעבר יעדיה - אפילו לעבר יעדים אלה במלואם - ללא כל נכונות להבין כי העימות האלים אינו הכלי היחיד להשגת היעד ולעיתים נחוצה נסיגה טקטית או כיבוש היצר.

מן המרד היוצא מישיבת הר ברכה לא תצא לעם היהודי כל ברכה שלא לומר - ביטוי מבריק מאת שבתי טבת בהקשר אחר לנוכחות הישראלית ביהודה ובשומרון - "קללת הברכה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully