וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הריבית: הציבור נוהר לתוכניות החיסכון ולהשקעות צמודות מט"ח

שלומי גולובינסקי

25.12.2001 / 17:08

כך עולה מנתונים ראשונים של הבנקים הגדולים; בנק המזרחי: לקוחות מעדיפים תוכניות חיסכון צמודות מדד ומעבר לריבית משתנה במקום קבועה

ההורדה החדה בריבית בנק ישראל גררה, כצפוי, שינויים בתיקי ההשקעות של הציבור. מנתונים ראשונים שנתקבלו מהבנקים הגדולים עולה כי הירידה החדה בפער הריביות בין השקל לדולר גרמה לעלייה בהשקעות הצמודות לדולר. בבנק לאומי אומרים כי ישנה נהירה לתוכניות החיסכון הצמודות לדולר, ומציינים כי מוצר חדש של הבנק - תוכנית חיסכון ל-5 שנים הכוללת ריבית של 5.1% לשנה והצמדה מלאה לדולר, זוכה בימים אלה להתעניינות גדולה.

יחד עם זאת, בבנק מדגישים כי לקוחות רבים מעדיפים בשלב זה, בשל אווירת האי ודאות, לשבת על הגדר ולקבל את החלטות ההשקעה בתקופה הקרובה - לאחר שתתבהר עננת האי ודאות מעל השווקים.

גם בבנק הפועלים אומרים כי עיקר ההתעניינות היא בדולר: תוכניות חיסכון צמודות מט"ח וקרנות נאמנות שהפכו לאפיק השקעה חביב על המשקיעים. אפיק השקעה אחר שזוכה להתעניינות בבנק הוא תוכניות חיסכון צמודות מדד וקרנות נאמנות המשקיעות בתחום.

בבנק מציינים תוכנית חיסכון חדשה לשלוש שנים, בה יכול החוסך לקבל מענק חד פעמי של 14%, או לחילופין הצמדה למדד פלוס 1% ריבית לשנה. אפיק אחר בו גוברת ההתעניינות אותו מזהים בבנק הוא השקעה במניות, אולם מדובר עדיין בהיקפים נמוכים.

בבנק המזרחי כבר מזהים שלוש מגמות ברורות. הראשונה, התחלה של מעבר לתוכניות חיסכון לתקופות של שנתיים. זאת, כיוון שהריבית השקלית כיום ירדה לרמות של 2.5% לשנה, די קרוב לריבית המוצעת בתוכניות החיסכון - 2.3%, כאשר התשואה בתוכנית החיסכון כוללת גם, כמובן, הצמדה למדד. לכן, עלייה של כ-1%-1.5% במדד תגדיל את התשואה שתעניק התוכנית ביחס לאפיקים השקליים שאינם צמודים למדד.

המגמה השנייה אותה מאפיינים בבנק היא מעבר מפקדונות ארוכי טווח לפקדונות קצרי טווח. בבנק מסבירים כי בשל הפערים הקטנים בין הריבית על הפקדונות לטווח של שנה לריבית המוצעת על פקדונות שבועיים - מעדיפים לקוחות רבים לשמור על רמה גבוהה יותר של נזילות. מגמה שלישית אותה מציינים בבנק המזרחי היא של מעבר מריביות קבועות למשתנות. זאת, בשל ההנחה כי הסיכויים להורדה נוספת בריבית על ידי בנק ישראל אפסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully