וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הנשיאות: ש"ס מאפשרת חופש הצבעה לחבריה

31.7.2000 / 7:26

בשעה 11 לערך תחל בכנסת הצבעה חשאית וכשעתיים לאחר מכן יוודעו התוצאות. אם לא יהיו הפתעות יהפוך היום פרס לנשיא


הבוקר בשעה 11:00 תתכנס הכנסת לבחור את נשיא המדינה השמיני של מדינת ישראל. חברי הכנסת ייגשו אל מאחורי הפרגוד ויטילו את אחד מפתקי ההצבעה: שמעון פרס, משה קצב או פתק לבן. אם ההצבעה החשאית לא תגרום להפתעות בלתי צפויות הנשיא הבא יהיה שמעון פרס.

הראשונים שייגשו אל הקלפי יהיו שני המתמודדים ומיד לאחר מכן יפרשו לחדרים נפרדים. ההצבעה המלאה תמשך כשעה ועם סיומה ייגש יו"ר הכנסת, אברהם בורג, על חדרו של המנצח, יבשר לו על הזכייה ויזמין אותו לטקס קצר בו יוכרז על נשיא הבא. ההכרזה הפומבית על המנצח תתקיים ב-13:30 בצהרים. במידה שאף אחד מהמועמדים לא ישיג את 61 הקולות הנדרשים יתקיים סיבוב שני.

במטהו של פרס ביקשו אתמול לשמור על פרופיל נמוך ומנעו ממנו להתראיין לכלי התקשורת. בפגישה שקיים ראש הממשלה, אהוד ברק, עם פרס לפני ישיבת הממשלה הוא בירך אותו ואיחל לו כי "מכתב ההתפטרות שלך ייכנס לתוקפו".
לעומתו קצב הירבה להתראיין ובראיונות אלה האשים את התקשורת בהתגייסות לטובת פרס ובעוינות כלפיו. קצב הגיע אתמול לכותל, שם נשא תפילה לזכייה בנשיאות. לדבריו הוא מאמין שבסופו של דבר "ש"ס תתייצב כולה מאחורי".

השבעת הנשיא תערך מחר בטקס חגיגי בנוכחות 1,200 אורחים. בטקס ינאמו הנשיא היוצא, עזר ויצמן, ולאחריו הנשיא הנבחר. בתום הטקס תתקיים קבלת פנים בהשתתפות פוליטקאים ואנשי ציבור.

חופש ההצבעה בש"ס יפעל לטובת פרס


במטות המועמדים עסקו אתמול במאמצים אחרונים לגיוס קולות של חברי הכנסת המתלבטים.

הרב עובדיה יוסף העניק היום חופש הצבעה לחברי סיעת ש"ס בטענה כי "שני המתמודדים טובים". חופש הצבעה זה עשוי לפעול לטובת פרס. לפי ההערכות פרס יזכה לפחות בשבעה מקולות חברי ש"ס, והם שיעניקו לו את הניצחון המיוחל.

ביהדות התורה צפוי גם כן פיצול בהצבעה. בעקבות חילוקי דעות בקרב גדולי התורה יצביעו כנראה שלושה ח"כים עבור קצב ואילו השניים הנוספים לפרס. אולם למרות הערכות אלו אמר היום ח"כ משה גפני ל"קול ישראל" כי סיעתו עשויה להצביע כגוש אחד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully