וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: לא תהיה הפסקת אש ללא חידוש המו"מ

שי שריג

8.9.2001 / 8:12

פרס העריך אתמול כי פגישתו עם ערפאת תתקיים במחסום ארז, בראשית השבוע; בכירים פלסטינים: לא נקבעה פגישה: הצד הישראלי עדיין אינו מוכן; ערפאת: ישראל מנתקת את ירושלים מהגדה

הקבינט הפלסטיני הביע הלילה הסתייגויות מפגישה אפשרית בין שר החוץ שמעון פרס ליו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, השבוע.
"אי אפשר לדבר על הפסקת אש ללא חידוש המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים", נאמר בהודעת הקבינט שהתכנס הלילה. עוד קראו חברי הקבינט ליישם מיד את דו"ח מיטשל, שקורא להקפאת ההתנחלויות בשטחים.

אתמול העריך פרס, השוהה בקומו שבאיטליה, כי הפגישה תתקיים בראשית השבוע, במחסום ארז. פרס מעוניין בקיומה של סדרה בת שלוש פגישות עם ערפאת. בישיבת המטבחון שלשום סיכמו שרון ופרס כי הפגישות יעסקו רק בשיפור תנאי החיים של הפלסטינים והפסקת אש, לא יתקיים שום דיון מדיני, והכל ייעשה על בסיס הדדיות. שרון העריך כי הפגישות לא יביאו להפסקת אש, אך הן עשויות להוביל לשיפור תנאי החיים של האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים.

בראיון ל"קול פלסטין", אמר יועצו הבכיר של ערפאת, נביל אבו רודינה, כי רק אם הפגישה תניב תוצאות חיוביות ניתן יהיה לקיים פגישות נוספות.

במקביל פנה ערפאת למזכ"ל האו"ם ולמנהיגים אחרים בעולם במחאה על פעולות ישראל במזרח ירושלים. לטענתו ישראל מנתקת את ירושלים מהגדה.

עריקאת: "פרס מדבר באנגלית על שלום, ובעברית על חיסולים"

הדוקטור סאיב עריקאת, אחד מבכירי הנושאים והנותנים הפלסטיניים, מכחיש הבוקר את דברי פרס, על מועד ומקום הפגישה בינו לבין ערפאת בשבוע הבא. עריקאת אומר כי "עדיין לא נקבע מקום או מועד לפגישה בין פרס לערפאת", אך מבהיר כי ערפאת איננו מתנגד לפגישה שכזו, לאחר שתיעשה הכנה טובה לקראתה.

"אנו סבורים כי הצד הישראלי עדיין אינו מוכן לפגישה שכזו", אומר עריקאת לעיתון הערבי "א-שרק אלאווסט". "אנו אומרים בכנות כי קיום פגישה בין פרס לערפאת מצריכה הכנות נוספות. הדיבורים שלנו על קביעת מנגנונים ולוח זמנים ליישום המלצות ועדת מיטשל אינם תנאים, אלא דרישות להצלחת הפגישה".

עריקאת תוקף את שר החוץ, פרס, על הלשון הכפולה שבה הוא משתמש: "פרס מדבר בשפה האנגלית על שלום ודיאלוג, אך בשפה העברית הוא מדבר על הסלמת ההתקפות, על אלימות, על הרג, חיסולים , סגר והרס".

שרי החוץ הערביים שוקלים צעדים נגד ארה"ב

מחר יתכנסו בקהיר שרי החוץ הערביים במטה הליגה הערבית על מנת לדון בסכסוך הערבי-ישראלי ובבעיה הפלסטינית על כל היבטיה. הם ינסו לגבש מדיניות פעולה נגד ארה"ב, על רקע תמיכתה בישראל.
גורמים ערביים בכירים מציינים כי בפגישה מחר יגדירו הערבים את התוכנית ודרכי הפעולה הנחוצים לנוכח ההתפתחויות בשטחים והגיבוי שהממשל האמריקאי נותן לישראל, למרות היותו נותן החסות העיקרי לתהליך השלום. בכוונת מדינות ערב, ציינו המקורות, להעביר מסר תקיף לארה"ב על תמיכתה בישראל.

בנוסף, יבחנו שרי החוץ הערביים אפשרות לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בדרישה לפרסם הודעת גינוי כלפי מדיניות ישראל נגד הפלסטינים, ובדרישה לספק לפלסטינים הגנה בינלאומית ולשגר משקיפים בינלאומיים לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully