וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית לערביי ישראל: "הצביעו בבחירות"

ניר יהב

20.1.2013 / 20:00

בהודעה מיוחדת קרא הארגון לחמישית מאזרחי המדינה "להיאבק בימין הקיצוני, המעוניין לבצע נגדכם טיהור אתני". בבחירות האחרונות עמד שיעור ההצבעה במגזר הערבי על 53.4%

בליגה הערבית מודאגים מאחוז הצבעה נמוך של ערביי ישראל בבחירות לכנסת ה-19 שייערכו מחרתיים, ומנסים להתערב בנעשה: בהודעה שפרסמה הערב (ראשון), קראה הליגה הערבית לערביי ישראל לקחת חלק מסיבי בבחירות וזאת "כדי להיאבק בימין הקיצוני". שיעור ההתבעה במגזר הערבי היה מסורתית נמוך יותר משיעור הצבעה הכללי, ומגמה זו הלכה והתחדדה מאז אירועי אוקטובר בשנת 2000. בבחירות לראשות הממשלה שהתקיימו ב-2001 החרים רוב המגזר את הבחירות, ובבחירות האחרונות עמד שיעור ההצבעה על 53.4% בלבד.

ערביי ישראל - זה שמחרים, זו שמצביעה

פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית בקהיר. 5 בספטמבר 2012. רויטרס
דיון של שרי הליגה הערבית/רויטרס

"הימין הקיצוני בישראל רוצה להעביר בכנסת חוקים נגד הערבים ומעוניין לבצע טיהור אתני נגד הערבים", נכתב בהודעת הליגה. "כל הסימנים מראים שצפוי בכנסת רוב לימין הקיצוני והגזעני, שאינו רוצה שלום ולא רוצה את האחר, אלא רוצה מדינה יהודית תחת הסיסמה שהערבי מהווה סיכון על אדמת ישראל".

עוד נכתב בהודעת הליגה כי ערביי ישראל מהווים לא פחות מ-20% מהאוכלוסייה בארץ, ולכן הם מהווים מוקד כוח. לפיכך, היא קראה לערביי ישראל לבטא את גודלם גם בבחירות בכנסת, "כדי שחברי הכנסת הערבים יאבקו בכל הפרה של החוק הבינלאומי ושל עקרונות הדמוקרטיה והצדק".

"אי-השתתפות של ערביי ישראל בבחירות הבאות יחליש את התגובה לנוכח המתרחש בכנסת, דהיינו לנוכח הניסיונות להעביר בקלות חוקים גזעניים נגד הערבים. הדבר הזה יגשים את שאיפותיהם של אלו שתומכים בטיהור אתני של ערבים", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully