וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ברצח הכפול בבאר שבע – מאבטח ששמר על ילדים

רמי שני

11.12.2012 / 14:20

יבגני בגץ הועסק במוסדות חינוך על ידי חברת כוח האדם של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון. על פי החשד, הוא ירה למוות באשתו ובמי שחשד שהיה מאהבה עם הנשק שניתן לו

צילום: חובבים, רומן בנימין ואנר, עריכה: יותם בן-דוד

(זירת הרצח בליל חמישי)

הצעיר חשוד ברצח אשתו והספר שלה בשבוע שעבר בבאר שבע, הועסק כמאבטח של מוסדות חינוך, על ידי חברת כוח האדם של אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון שע"ל. הצעיר, יבגני בגץ בן 23, חשד כי בין אשתו גלינה לבין הנרצח הנוסף, רוסלן זכרוב, התקיים רומן. על פי החשד, ביום חמישי בערב הוא הגיע למספרה ברחוב דרך מצדה, שאותה ניהל זכרוב, וירה בשניים מטווח קצר בעת שהם עמדו ושוחחו מחוץ למספרה.

משרד החינוך, בשיתוף המשרד לביטחון הפנים ומשרד הפנים, גיבש נהלים לקביעת חברות האבטחה, אופן הכשרת המאבטחים והדרך שבה תתבצע האבטחה. בהתאם לנהלים אלו, החזיק בגץ בכלי ירי לצורך עבודתו בשמירה על ילדים ובנשק זה הוא ירה באשתו והאיש בו חשד שעמו היא מקיימת קשר מחוץ לנישואין. בגץ הועסק על ידי חברת שע"ל זמן קצר לפני הרצח בעת שלפחות 41% ממניות החברה היו שייכות לאגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון. בינתיים, מניות החברה נמכרו לחברת 'אפיקי נגב' בבעלות איש העסקים תומר יונה. עסקת ההעברה של המניות נחתמה בשבוע שעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השניים נורו מטווח קצר. זירת הרצח בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי החברה סרבו לענות על שאלות הקשורות לעברו של בגץ והכשרתו, בתחום של אבטחת מוסדות חינוך. יצוין, כי על פי הנחיות משטרת ישראל, חייבת חברת אבטחה לוודא קיום אישורי העדר עבריינות מינית בידי המאבטחים והם מחויבים לעבור ראיון אישי אצל מוסמך מטעם קצין הביטחון של הרשות בה הם מועסקים. גורמים מקצועיים העוסקים בתחום, מצביעים על פעילות נרחבת שהם מקיימים, כדי להכיר את המאבטחים לעומק, לצד בחינת המשימות שמבצעים מאבטחים חמושים. "המשרד לביטחון פנים מבצע את הליכי האישורים לנשיאת נשק באופן מאוד קפדני וכן את כל הבדיקות באמצעות משטרת ישראל ומשרד הבריאות, כדי לבדוק את עברו הנקי של המועמד”, הסביר צביקה בן שבת, נשיא קבוצת ח.א.ש ביטחון. "רק לאחר שמתקבל אישור משרד הפנים, אנחנו נפגשים עם המועמד לראיון קבלה ולהתרשמות אישית ואם הוא נמצא מתאים, אנחנו מכשירים אותו להחזיק בכלי נשק. כך אנחנו מצמצמים למינימום את האפשרות שהנשק יינתן לידיים הלא נכונות.

"אגודת הסטודנטים אינה מעורבת בחברת שע"ל"

"לכל אורך הדרך אנחנו מקבלים חוות דעת של הממונים הישירים על המאבטח ומתייחסים אליהן בכובד ראש”, מוסיף בן שבת. לדבריו, אפילו כך, יכולים להיות מצבים שבהם איש הביטחון מתפקד שלא באופן המצופה ממנו. "אחרי כל זה, עלולות להיווצר נסיבות כאלה שאיננו יכולים לצפות, שבהן חלילה עלול המחזיק בנשק לעשות בהם שימוש פסול", אמר. "זה כבר קרה במשטרה ובצה"ל, בכל מקום שבו יש מחזיקי נשק". חברת שע"ל הוקמה בשנת 1986 כחברת בת של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון. היא מצהירה כי על שירותיה האיכותיים בתחומי כוח האדם והאבטחה. שירותים אלו מושתתים על הצהרת החברה, לפיה היא מחזיקה באישורי פעילות וכי היא מכשירה את המאבטחים, שרובם קצינים או יוצאי יחידות מובחרות וקרביות, בהתאם לצרכי הלקוחות.

מאגודת הסטודנטים של האוניברסיטה נמסר בתגובה, כי כבר שלוש שנים היא אינה מעורבת בפעילות של חברת שע"ל, שנמכרה לחברת "אפיק הנגב" בבעלות איש העסקים תומר יונה: "בשנת 2009 החל תהליך מכירתה של החברה. בשנת זו נמכרה השליטה בחברה וניהול החברה בפועל עבר לידי הרוכשים. החתימה הסופית על ההסכם נעשתה לפני מספר ימים, אך אגודת הסטודנטים אינה מעורבת בעניינים השוטפים של חברת שע"ל כבר למעלה משלוש שנים וההחלטה הסופית על מכירת יתרת המניות התקבלה ב-17.10.2012". חברת "אפיק הנגב", בעלת השליטה הנוכחית בשע"ל, בחרה שלא להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully