וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: אולמרט יודיע עד סוף השבוע על חזרה לפוליטיקה

פנחס וולף

11.11.2012 / 20:30

על אף ערעור הפרקליטות על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אולמרט צפוי להודיע עם חזרתו מניו יורק כי הוא מתמודד לראשות הממשלה. גורמים בקדימה: הוא יעמוד בראשות המפלגה

הערכה במערכת הפוליטית: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יכריז עד סוף השבוע על חזרה לפוליטיקה ועל התמודדות לראשות הממשלה, על אף החלטת הפרקליטות להגיש ערעור לבית המשפט העליון על זיכויו מההאישומים נגדו בפרשות טלנסקי ו"ראשונטורס". גורמים בקדימה העריכו הערב (ראשון) בשיחה עם וואלה! חדשות כי אם אכן יחליט אולמרט שהוא שב לזירה הפוליטית, הוא יעמוד בראשות מפלגת קדימה בתיאום עם היו"ר הנוכחי שאול מופז.

כפי הנראה בימים האחרונים, אולמרט ניהל מגעים עם מספר דמויות ציבוריות מוכרות בכדי לצרף אותם לשורותיו, בהם גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ושגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני גילרמן. ביום רביעי בערב ישוב אולמרט מביקור בניו יורק, במהלכו רמז ראש הממשלה לשעבר כי יודיע על החלטתו הסופית עם חזרתו לישראל.

לא ידוע לאן מועדות פניה של לבני

עד לפני מספר שבועות ההערכה הרווחת הייתה כי ציפי לבני תחזור לפוליטיקה ואילו אולמרט, שותפה לשעבר בממשלה, יבחר שלא לעשות כן. ההערכה השתנתה כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן הודיעו על החלטתם לאחד את רשימותיהם ולרוץ יחדיו בבחירות לכנסת הבאה.

אולמרט, שמבקש להחליף את נתניהו בשלטון, הבין כי סיכוייו של הגוש הנגדי לנתניהו להציב אלטרנטיבה משמעותית בבחירות פוחתים, ועל כן נטה לשקול מחדש את החלטתו שלא להתמודד. אולמרט ביקש לדחות את החלטתו עד לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית, כאשר אם מיט רומני היה מנצח, אולמרט היה מחליט לוותר על ההתמודדות. אולם עם היבחרו של ברק אובמה - שיחסיו עם נתניהו נחשבים רעועים - לכהונה נוספת, גברו סיכויי ההתמודדות של אולמרט. כרגע לא ידוע עדיין לאן מועדות פניה של לבני.

אם יבחר אולמרט להתמודד במפלגת קדימה, הוא יוכל ליהנות מפלטפורמה של מפלגה קיימת וממימון בחירות נרחב, ההולם את 28 חברי הכנסת המכהנים של קדימה. בנוסף, היחסים בינו לבין מופז נחשבים טובים, וצפוי כי מופז יפנה מרצונו את תפקיד יו"ר המפלגה לטובת אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully