וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: ארגון המורים משבית 14 חטיבות ביניים

8.11.2010 / 20:16

בעקבות הטענה על פגיעה בשכר מורים שסירבו להצטרף לתוכנית "אופק חדש", הודיע ארגון המורים כי הוא משבית מחר את הלימודים ב-14 חטיבות ביניים. משרד החינוך: "השביתה לא חוקית"

ארגון המורים העל יסודיים הכריז הערב (שני) כי הלימודים ב-14 חטיבות ביניים יושבתו מחר במחאה על פגיעה בשכרם של המורים זה החודש השני ברציפות. לטענת הארגון, גורמים שונים פוגעים במורים בחטיבות הביניים שמסרבים לעבוד במסגרת תכנית אופק חדש.

מדובר ב-14 חטיבות ביניים בהם מלמדים כ-600 מורים ולומדים כ-4,000 תלמידים. מדובר במורים שהתנגדו לתכנית "אופק חדש" ולכן הם לא עושים שעות נוספות המחויבות על ידי התכנית. עקב כך נשארה משכורתם בגובהה משנה שעברה והשעות הנוספות נוכו מהשכר. לטענת המורים בבדיקת תלושי המשכורת התגלו ניכויים לא פרופורציונליים לשעות שנוכו בשווי של בין מאות לאלפי שקלים. בשבועות האחרונים מתנהלים מגעים בין יו"ר ארגון המורים רן ארז למנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני אבל לטענת הארגון ניתק הקשר בין הצדדים בימים האחרונים ולכן הוחלט על שביתה. לטענת גורמים בכירים בארגון המורים, לפני שלושה שבועות במהלך הפגישות בין הצדדים כינה חשב משרד החינוך יהודה קיסר את החריגות בניכויים עונש למורים שסירבו להצטרף לתכנית.

החטיבות שיושבתו הן שז"ר והיובל בקריית אונו, אל מונתנבי בכפר מנדא, אורט יוקנעם, חטיבת לקיה, רוגוזין ב' בקריית אתא,אפק בקריית ביאליק, אצבע הגליל בקריית שמונה, אלון בנהריה, רוז והעליה השנייה בעכו והחטיבה בבית ג'אן.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "המשרד רואה בחומרה את הכרזת השביתה של ארגון המורים. השביתה עליה הכריז הארגון היא בלתי חוקית ומפרה הכרעות דין של בית הדין הארצי לעבודה. בפסקי הדין נאסר על ארגון המורים לנקוט בצעדים ארגוניים כלשהם בקשר ליישום רפומת אופק חדש בחטיבות הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully