וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך ירושלמי: חרדים נאבקים בכיפות הסרוגות

גיל סימה

5.7.2010 / 16:45

עיריית ירושלים מתכננת להעביר תלמידים מבית ספר חרדי ללימודים בקרוואנים ולאפשר את הכנסתם של תלמידים מהציבור הממלכתי-דתי למבנה המתפנה. החרדים עתרו לביהמ"ש: "נלמד מול בניין העירייה"

ועד תושבי שכונת רמות א' בירושלים עתר בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה שיאסור על העירייה להעביר תלמידים מבית הספר החרדי "תבונת יעקב" מלימוד במבנה בבית הספר הלא פעיל "נתניהו" הנמצא בשכונה ללימודים בקרוואנים. הוועד מבקש מבית המשפט לא לאפשר לעירייה להקצות את הכיתות שיתפנו בבית הספר "נתניהו" לתלמידי בית הספר הממלכתי-דתי "אהבת ישראל" השוכן בשכונת תלפיות ומרוחק עשרות קילומטרים מרמות.

ההורים טוענים כי החלטה זו התקבלה בידי העירייה והעומד בראשה ניר ברקת בשל לחצים והתחייבויות פוליטיות. בעקבות כך הודיעו ההורים כי בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים הקרובה בכיכר ספרא, סמוך לבניין העירייה, כמחאה על המהלך. "לא ניתן ששנת הלימודים תיפתח בצורה כפי שהיא נראית כיום, אנחנו מקווים שבית המשפט ישכיל להבין את המצוקה של הילדים שלנו", אמר יו"ר ועד השכונה שי הורביץ. בית המשפט הוציא צו מניעה המורה לעירייה להימנע מנקיטת פעולה בנושא עד לדיון בעתירה.

מהעירייה נמסר בתגובה כי "עם היבחרו לפני כשנה וחצי קיים ראש העיר סיור בשכונת רמות א' בהשתתפות נציגי ההורים והשכונה כשבסיומו הוסכם שביה"ס 'נתניהו' יישאר במנהלת חינוך י-ם כבי"ס ממלכתי דתי 'אהבת ישראל' ואף תימצא הדרך לחזקו. במקביל דאג ברקת שייבנה לתלמידי 'תבונת יעקב' מבנה ראוי ועל כן מתפתחת תוכנית פעולה המתאימה לצרכי ביה"ס אשר תיתן מענה הולם לצרכיו. בימים אלו העירייה מצפה לאישור התקציבי ממשרד החינוך להרחבת בית הספר תבונת יעקב, כשבמקביל שוקדים בעירייה על תוכניות עבודה מפורטות, כדי לצאת לבנייה מיד עם אישור התקציב ממשרד החינוך".

בית הספר "תבונת יעקב" הוקם בשכונה בשנת 2000. בעקבות התחרדותה של השכונה ובשל מספר התלמידים הרב שנרשם אליו, הסבה עיריית ירושלים לפני כשבע שנים את בית הספר הממלכתי "נתניהו" לשימושם של תלמידיו. הדבר התאפשר משום שתושבי השכונה הפסיקו לשלוח את ילדיהם ל"נתניהו". גם לאחר שכיתות במבנה בית הספר "נתניהו" הוסבו לטובת תלמידי "תובנת יעקב", נותרו תלמידים רבים ללא כיתות ואלו למדו בקרוואנים וצריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully