וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לתלמידים: הפגינו נגד אפליית אתיופים

נעמה טלמור

27.8.2009 / 18:01

הנשיא תקף בחריפות את בתי הספר בפתח תקווה שמסרבים לקבל תלמידים אתיופים, ואמר כי על התלמידים לצאת ולהפגין. בתי הספר: "על הנשיא ללמוד את העובדות"

נשיא המדינה שמעון פרס תקף אחר הצהרים (חמישי) את בתי הספר בפתח תקוה המסרבים לקבל תלמידים אתיופים. לדבריו, "ההתנגדות לקלוט תלמידים אתיופים לבתי ספר זו חרפה שאף אדם בישראל לא יכול להשלים". בנאום שנשא בפני מאות תלמידים צעירים, ענה הנשיא על השאלה כיצד ניתן להשפיע על מהלכים חברתיים. לדבריו, "הייתי עולה לאוטובוס ונוסע ישר לפתח תקווה, להפגין נגד המתנגדים לשילובם של תלמידים אתיופים בשלושה בתי הספר בעיר".

הוא הוסיף כי "לנוער יש כוח אדיר בהנעת תהליכים ולכן אל תהססו, השמיעו גם אתם את קולכם". לדברי פרס, "כנשיא המדינה אני מגנה זאת בכל פה ומקווה כי שנת הלימודים תיפתח בפתח תקווה כסדרה ולא תתאפשר בעתיד כל אפליה נגד אף תלמיד במדינת ישראל".

מבתי הספר הדתיים הפרטיים נמסר כי הם "מזמינים את כבוד הנשיא פרס להגיע בראשון לספטמבר ברכב לשלושת בתי ספרנו, כדי שיראה כי בבתי הספר משובצים תלמידים עולי אתיופיה כמו גם תלמידים בעלי מוגבלויות". לטענת בתי הספר הפרטיים, בכל שאר בתי הספר לא נמצאים כלל תלמידים אתיופים. "בתי ספרנו קולטים וימשיכו לקלוט תלמידים ללא כל אפליה, אך ורק על פי הקריטריונים שאישר משרד החינוך, ראוי היה שכבוד הנשיא ילמד את העובדות".

"אמצעים חריפים נגד בתי הספר"

אתמול אמרה יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני כי "שום שיקולים כאלה ואחרים לא יכולים להחליף שוויון חינוכי". לדבריה, "מי שיסגור את הדלת בפני תלמידים אתיופים צריך לשאת בעונש, אחרת נמצא בחדלות פירעון ערכית של מדינת ישראל". לבני אמרה את הדברים בנאום שנשאה בפתיחת כנס "העיר" לחינוך חולון 2009.

בשבוע שעבר, שלח שר החינוך גדעון סער איום תקיף לבתי ספר שלא ייקבלו תלמידים ממוצא אתיופי. "משרד החינוך ינקוט באמצעים החריפים ביותר שניתן נגד בתי ספר שייסרבו לקבל תלמידים ממוצא אתיופי. לא אקבל גזענות גם אם היא תהיה עטופה בתירוצים וטוענות".

לפני כשבועיים פורסם כי בתי ספר בפתח תקווה עדיין מסרבים לקלוט לכ-100 תלמידים ממוצא אתיופי. בתי הספר שמסרבים לקבל את התלמידים הם בבעלות פרטית, בעלי אופי דתי-לאומי או חרדי. חשוב לציין כי חלק גדול מתקציבם של בתי ספר אלה מגיע ממשרד החינוך ומהרשות המקומית. על אף שעיריית פתח תקווה הודיעה לבתי הספר כי עליהם לקבל את התלמידים, התברר כי הם מסרבים לרשום אותם, משום שמשתייכים לעדה האתיופית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully