וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר סופית: שעון הקיץ הוארך בכשלושה שבועות

8.7.2013 / 19:34

החוק עבר ברוב של 73 מול 15. המעבר לשעון החורף - רק בסוף אוקטובר. שעון הקיץ יימשך 211 ימים, לאחר שבעבר נע בין 190 ל-160. ח"כ הורוביץ: "יצמצם תאונות וצריכת חשמל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

היכונו לעוד שלושה שבועות של שמש עד מאוחר: הכנסת אישרה אחר-הצהריים (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הארכת שעון הקיץ, כך שיימשך כבר השנה עד סוף חודש אוקטובר – כשלושה שבועות יותר מאשר נקבע בתחילה. אם בשנים קודמות תקופת שעון הקיץ נעה בין 190 ל-160 ימים, הרי שהשנה היא תיארך 211 ימים. בחוק תמכו 73 מהח"כים שנכחו במליאת הכנסת, ורק 15 התנגדו, רובם מהסיעות החרדיות. לא היו נמנעים בהצבעה.

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), מיוזמי החוק, אמר לאחר אישורו כי הוא חש "סיפוק גדול לעמוד כאן אחרי מאבק של ארבע שנים. היה לזה גב ציבורי מאוד רחב. אני רוצה להודות לחברתי מירי רגב שנרתמה להעביר את העניין במהירות. הרבה זמן קיווינו להעביר את התיקון. אני שמח שזה תם ונשלם ובשעה טובה ומוצלחת יש לנו שעון קיץ ארוך. זה יצמצם את התאונות, יצמצמם בחשמל וייתן לכולם עוד שעה של אור. ח"כ רגב (ליכוד), יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, נשאה גם היא דברים וביקשה לפנות לחברי הכנסת החרדים. "אתם יודעים שזה חוק טוב", אמרה. "כולנו יהודים מסורתיים ומתפללים. זה טוב לכל עם ישראל. אם יש אנשים שלא מסוגלים להגיע לעבודה בגלל התפילה, נביא את זה שוב לדיון".

הארכת שעון הקיץ - נושא שהיה במחלוקת במשך שנים בין דתיים לחילונים - היא סממן נוסף לשינוי הפוליטי שחל מאז הבחירות האחרונות והעובדה שהמפלגות החרדיות אינן חברות בקואליציה. בכל מקרה, מדובר בהארכת שעון הקיץ בכחודש וחצי לאחר חגי תשרי המסתיימים השנה ב-27 בחודש ספטמבר.

"לסוגיה של שעון הקיץ יש השלכה ישירה על אורח החיים ואיכות החיים של כל אדם במדינת ישראל", אמר שר הפנים גדעון סער לאחר שהודיע כי יפעל להאריכו. "לשעת אור נוספת עבור אזרחי ישראל יש השפעה חיובית על כל אחד מתחומי החיים המרכזיים: הפנאי, הבריאות, הבטיחות בדרכים, החיסכון באנרגיה, הכלכלה והמסחר".

חוף הים בתל אביב, פברואר 2013. דרור עינב
עוד זמן לבלות בים/דרור עינב

ב-29 במרץ השנה נכנס לתוקפו שעון הקיץ הנוכחי, שאמור היה להימשך 193 ימים ולהסתיים ב-6 באוקטובר. אולם החוק שזה עתה אושר הכנסת מאריך אותו, כאמור, כשלושה שבועות - בדומה למה שנהוג בשורת מדינות באירופה.

בחודש שעבר החליט השר סער למנות ועדה לבחינה מחודשת של ההסדרים בסוגיית שעון הקיץ, זאת לאחר שקודמו בתפקיד, ח"כ אלי ישי מש"ס, קיבל בשנה שעברה את המלצות ועדת קהת. כמה ימים לאחר מכן, אישרה הכנסת את הצעת החוק לפיה בכל שנה, בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 2:00, עד יום ראשון הראשון שלאחר 1 באוקטובר בשעה 2:00, יחול שעון הקיץ, שיימשך 193 ימים בממוצע, לעומת 182 ימים בממוצע בעבר. עם זאת, החוק החדש יאריך את האור בתקופה נוספת מעבר להמלצה של ועדת קהת.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully