וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ישראל ממשיך לטייל: עומסי תנועה כבדים בצפון

יהושע בריינר

10.4.2012 / 13:00

מאות אלפי מטיילים פוקדים את שמורות הטבע והפארקים ברחבי הארץ והרשויות מבקשות מהם לשמור על הזהירות: שלוש אחיות הובהלו לחדר מיון לאחר שנחבלו בטיול בבניאס

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

זרם המטיילים לא פוסק גם היום (שלישי) ועומסי התנועה מורגשים ברחבי הארץ ובעיקר בצפונה: בכביש חוצה ישראל נוצר עומס תנועה ממחלף עירון עד עין תות ובהמשך עמוס עד מחלף אליקים בכביש 70. כביש מספר 65 עמוס מאום אל פאחם עד צומת הסרגל ובהמשך מצומת גולני עד צומת עילבון. בכביש מספר 77 צומת גולני עמוס לבאים מצומת בית רימון. כביש מספר 70 עמוס מצומת יבור עד צומת אחיהוד. כביש החוף עמוס ממחלף נתניה עד מחלף ינאי ובכביש ירושלים תל אביב עמוס ממחלף ענבה עד מחלף שורש.

בשל הפקקים בצפון היו מטיילים שהעדיפו להגיע דווקא להגיע לאתרים בדרום. אהובה גולדמן ממרכז שפירא הסבירה כי החליטה להגיע לדרום בשל הדרך הפנויה יחסית: "הדרך הייתה נחמדה וקלילה ובלי הרבה פקקים". דודי יתיר מבני ציון סיפר כי הוא נסע כל הדרך על 90-100 קמ"ש והוסיף: "זאת פעם ראשונה שאנחנו נמצאים בארץ בחג והשנה החלטנו – כחול לבן".

הקרן הקיימת לישראל דיווחה כי 200 אלף מטיילים פקדו היום עד כה את הפארקים ויערות הקרן בצפון במרכז ובדרום. באזור הרי ירושלים ובפארקים שבדרום דיווחו יערני קק"ל כי התפוסה מלאה עד אפס מקום - והצפיפות דומה לזו שביום העצמאות. לפי דיווח קק"ל, אלפי רוכבי אופניים פקדו את שבילי הרכיבה ביערות ובפארקים של קק"ל בפרט ביער חוף הכרמל וביערות הגליל המערבי. משפחות רבות הגיעו לחניוני קק"ל לערוך פיקניקים וקבוצות מטיילים הגיעו לטיול רגלי בשבילים המוצלים ביערות. חלקם אף התמקמו ביערות באוהלים כבר מאתמול.

מרשות שמורות הטבע והגנים נמסר כי עד שעות הצהריים פקדו את השמורות והגנים שמנהלת הרשות כ-50 אלף מטיילים וכי הם מעריכים שעד סוף היום יפקדו את האתרים השונים כרבע מיליון בני אדם. האתרים המובילים נכון לשעה זו הם נחל עיון, תל דון הבניאס בצפון; נחל פרת, עין גדי ומצדה בדרום, וקיסריה במישור החוף.

רשות הטבע והגנים גם מזכירה למטיילים להמשיך ולהישמע להוראות הבטיחות והדלקת האש באתרים. לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו לפני זמן קצר שלוש אחיות מראשון לציון בשנות ה-20 לחייהם שנחבלו במהלך טיול בנחל הבניאס, לאחר שנפגעו מסלע ערב עוצמת זרם המים בנחל. הם מטופלות כעת בחדר המיון עם שריטות וחבלות קשות. מצבן מוגדר קל.

מטיילים בארץ? שתפו אותנו בתמונות ואנחנו נפרסם

מטיילים בחג הפסח ליד קיבוץ בארי, אפריל 2012. דרור עינב
מטיילים היום ליד קיבוץ בארי/דרור עינב

עשרות אלפי מטיילים הגיעו גם הבוקר אל שמורות הטבע ואל אתרי הטיולים ביהודה ושומרון ומילאו את הנחלים והמעיינות באזור, זאת לאחר שצה"ל פתח חלק מהאתרים, הסגורים במהלך רוב ימות השנה, לטיולים. אלפי בני אדם הגיעו בחול המועד השנה לבקר ב"בית המכפלה" שפונה מפולשיו על ידי כוחות הביטחון בשבוע שעבר . "ההמונים שפוקדים את חברון רוצים לראות בהתרחבות של היישוב היהודי בעיר", אומר עמוס הלוי, אחד המטיילים שהגיע עם משפחתו למקום, "רצינו לראות במו עיננו את הבית החדש שנרכש ואין לנו ספק שהעוול שנעשה כאן בפינוי המשפחות יתוקן".

אבל לא רק פוליטיקה מעסיקה את המטיילים אלא בעיקר הנחלים והמעיינות באזור שמושכים את הציבור. "עד היום הגיעו לאתרים בבנימין כ-50 אלף מטיילים ועוד נותרו יומיים לחג", אומר משה רונצקי, מנהל מחלקת התיירות במועצת מטה בנימין, "במקום לנסוע לצפון, להיתקע בפקקים עד שאתה רואה משהו, תושבי המרכז באים לכאן אחרי נסיעה של חצי שעה בלי פקקים ומגיעים לנחלים הזורמים ולמעיינות. בזכות השקט הביטחוני שלא היה כמותו כבר שנים אנשים רבים בוחרים לבוא לאזור ובסופו של דבר גם 'בני דודינו' נהנים מאותם נחלים. בזכות הגשמים הרבים יש נחלים ששבו לזרום האתרים פורחים מחדש. אינני יודע אם מי שבא לטייל כאן משנה את עמדתו הפוליטית אך לפחות הוא רואה את הפריחה והמקומות היפים". לדבריו, האתרים המתויירים ביותר עד כה הם נחל דולבים, נחל שילה ואזור ו-וואדי קלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מטיילים רוחצים במעיין הגוש עציון/מערכת וואלה, צילום מסך

גם באזור גוש עציון מציינים מספר שיא של מבקרים השנה, כאשר האתרים המובילים הם אתר ההרודיון (ארמונו של המלך הורדוס ליד התנחלות תקוע. י"ב) ומרכז המבקרים בכפר עציון. גם בעציון וגם בבנימין מציינים כי האטרקציה המרכזית הם מסלולי אופניים ואופנוענים. "מספר המבקרים לאזור נמצא בעלייה מתמדת בשל הקרבה לירושלים", אומרת אוריה דסברג, מנהלת עמותת התיירות של גוש עציון, "היעדר הפקקים והשילוב בין הפעילויות לאוצרות הטבע מושכות את האנשים לכאן".

זהו יומו השלישי של חול המועד פסח וזרם המטיילים המנצלים את החופשה ואת מזג האוויר הנוח נמצא בעיצומו: אתמול דיווחה רשות הטבע והגנים על 300 אלף בני אדם בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. לצד זאת, מקק"ל נמסר כי כרבע מיליון מטיילים פקדו את האתרים שברשותה. למרות הפקקים, מזג האוויר היום דווקא צפוי להיות מזמין ונעים לטיולים - מעונן חלקית עד נאה ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מטיילים בשמורת עין-אפק/מערכת וואלה, צילום מסך

מפת הפקקים - רעננו את הידיעה להצגת תמונת מצב עדכנית

(מפות באדיבות חברות decell, ו- ok2go מבית עוקץ מערכות)

צפון

חוף

מרכז

דרום

נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully