וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"עוז" פשטו על מושב חצבה, התושבים התנגדו

רמי שני

26.10.2009 / 7:51

שלושה צוותים של היחידה הגיעו למושב חצבה בדרום כדי לאתר פועלים הנמצאים בו באופן בלתי חוקי. התושבים חסמו את כביש הערבה והבעירו צמיגים. "זאת בושה לממשלה"

כביש הערבה נסגר בבוקר (שני) לתנועה, לאחר שבמושב חצבה החל להתנהל ויכוח בין חברי המושב לבין אנשי יחידת "עוז". אנשי היחידה הגיעו למושב כדי לאתר פועלים הנמצאים בו באופן בלתי חוקי ולפעול כלפיהם על פי חוקי ההגירה. בסך הכל הגיעו למושב שלושה צוותים של היחידה כדי לאתר מספר עובדים השוהים בישראל באופן בלתי חוקי.

במהלך החיפושים, החלו להתאסף חקלאי המושב ולטענת אנשי יחידת "עוז" שהגיעו למקום, המקומיים החלו לאיים עליהם ולמנוע את פעילותם. "על פי מידע מודיעני שקיבלנו, יש לפחות שמונה פועלים בלתי חוקיים במושב", סיפר הבוקר לוואלה! חדשות מנהל יחידת "עוז" של רשות ההגירה במשרד הפנים, יהודה בן עזרא. "הגענו למושב עם שלושה צוותים, כשנכנסנו לשם, החל דין ודברים עם התושבים. אנשי המושב, שהיו מוכנים לכך, הודיעו לראשי הצוותים שלנו, שמהמושב לא יצאו פועלים תאילנדים, אפילו אם תהיה שפיכות דמים".

עוד אמר בן עזרא כי "על פי המידע המבוסס שלנו, אנחנו יודעים שאלו שאנחנו מחפשים, שוהים למעלה משמונה שנים בישראל, למרות שמותר להם להיות כאן רק חמש שנים. החקלאים מנסים בכל דרך, להשאיר כאן את הפועלים או להביא אותם בחזרה, אחרי ששבו למדינתם. זה כולל שינוי פרטים ואפילו גם מבלי שהפועלים יצאו מישראל".

לשטח המושב הוזעקו צוותי משטרה שהחלו לפעול כדי לסייע בהרגעת הרוחות והשבת הסדר על כנו. בתגובה לפעולת אנשי יחידת "עוז", סגרו חקלאי הערבה את כביש 90 ומנעו נסיעה על הכביש. כמו כן, הובערו צמיגים בחמישה צמתים מרכזיים.

"הפשיטה הפתאומית היא תגובה אלימה של ממשלת ישראל, נגד מחאה לגיטימית של התושבים" זעם הבוקר חיים חבלין, יושב ראש הוועדה החקלאית בערבה התיכונה, "אני רק יכול להגיד, שאנחנו מתביישים בממשלת ישראל, הפועלת כך למנוע פרנסה של תושבים". לדבריו, אנשי המושב סגרו על צוותי יחידת "עוז" והם אינם מאפשרים להם לצאת מחצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully