וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמון: טננבוים הוא עבריין שחזר מהשבי

24.2.2004 / 0:14

ח"כ רמון הסכים להגדרה זו של אמנון אברמוביץ', בתוכנית "משעל חם" והוסיף: אני יודע הכל על פרשת טננבוים. ערוץ 10: רה"מ ידע לפני 3 שנים שייתכן כי טננבוים הגיע ללבנון מרצונו

בתוכנית "משעל חם" ששודרה אמש בערוץ 2, דווח כי במערכת הביטחון נבדקת בימים אלה ידיעה לגבי העסקה שטננבוים התכוון לבצע בלבנון. על פי הדיווח, טננבוים בדה את חטיפתו, והיה אמור להיות מוחזר יחד עם מידע על רון ארד בתמורה לשבויים לבנוניים, ביניהם סוחרי סמים. על פי הטענה, משפחות סוחרי הסמים היו אמורות לשלם לטננבוים בעד "טרחתו". פרשן ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' כינה תיאוריה זו "ספרותית".

עם זאת, גם אברמוביץ' וגם ח"כ חיים רמון, החבר בוועדת המשנה של הכנסת לשירותים חשאיים, הסכימו כי אין דינו של טננבוים כדין שבוי רגיל ששוחרר. אברמוביץ' כינה את טננבוים "עבריין שחזר מן השבי" ורמון הסכים להגדרה זו, והוסיף: "אני יודע הכל על פרשת טננבוים". רמון ציין כי טננבוים היה חשוף למידע סודי ביותר, והדגיש שאינו בודה את הדברים מלבו. לאחר מכן אמר אברמוביץ' כי ראוי לכנות את טננבוים "חטוף מרצון".

ידידתו של טננבוים, ריימונדה פישר, אמרה בתוכנית, כי "האמנתי במשך שלוש שנים שהוא נחטף ויכול להיות בעצם שזה לא נכון".

שרים: לו ידענו, היינו שוקלים העסקה שוב

גם בחדשות 10 עסקו הערב בגילויים החדשים בפרשת טננבוים. הערב התברר שבידי מערכת הבטחון היתה קיימת הקלטה של ערבי-ישראלי, האומר כי טננבוים תכנן את הגעתו ללבנון עם החיזבללה.

מתברר עוד כי דבר קיום ההקלטה היה ידוע לראש הממשלה שרון זמן רב לפני העיסקה עם החיזבללה, אך הוא העדיף שלא להביא אותה לידיעת שרי הממשלה. בלשכת ראש הממשלה אומרים כי לא רק שרון ידע על ההקלטה, אלא גם מערכת הבטחון. לטענת גורמים בלשכה, אין בגילוי חשיבות רבה, כיוון שהדעה הרווחת היא שהדובר בהקלטה אינו אמין.

שרים סיפרו לפרשן הפוליטי של חדשות 10 שלו היה נמסר לידיהם המידע הזה, היו שוקלים מחדש האם לתמוך בעסקת שחרור השבויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully