וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר הלוויית שרון: שתי רקטות שוגרו מרצועת עזה

ההיערכות הביטחונית לקראת הלווייתו של ראש הממשלה לשעבר בחוות שקמים הושלמה, אולם כבר לפנות בוקר הפרו הפלסטינים את השקט ושיגרו רקטות - שהתפוצצו בים. אין נפגעים

צילום: דוברות שגרירות ארה"ב, עריכה: גדי וינסטוק

(סגן נשיא ארה"ב ביידן נוחת בארץ לקראת הלוויית שרון)

שתי רקטות נורו לפנות בוקר (שני) מהשטח הפלסטיני, אולם הן התפוצצו בים התיכון מול חופי הרצועה. גורם ביטחוני אישר כי פיצוץ נשמע במרחב הדרום כתוצאה משיגור הרקטות, אולם הבהיר כי ההערכה היא שמדובר ב"ניסיון כלים" של חמאס.

לא נגרם נזק ולא היו נפגעים, אולם האירוע הזה מעיב על ההכנות לקראת הלוייתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון בחוות שקמים שבמערב הנגב.

מחשש לירי כזה, כבר אתמול הוצבו צופרים ניידים באזור ההלוויה, שיודיעו לקהל האלפים שצפוי להשתתף במעמד על אפשרות של התרעת "צבע אדום". במערכת הביטחון אף שקלו לקרב את אחת מסוללות "כיפת ברזל" לאזור כדי לאפשר יירוט של רקטות שעלולות להיות מכוונות למתחם גבעת הכלניות - שם בין היתר יהיו בכירי ההנהגה ואורחים רמי דרג מחו"ל.

התקרית הבוקר ממחישה את המצב הביטחוני המתוח ששורר בגבול הרצועה בתקופה האחרונה. ביום חמישי תקף חיל האוויר פעמיים יעדי טרור בעזה, זאת בעקבות שיגור שלוש רקטות מדרום הרצועה לעבר כוח צה"ל באותו היום.

אריאל שרון: 1928-2014
דרכו האחרונה: "מבצע כלניות" יוצא לדרך
צה"ל מצדיע: עיר הבה"דים בנגב תיקרא על שם שרון
כך ריגש שרון חובב הבשר את הטבעונים והצמחונים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצבת כיפת ברזל בשדרות. דצמבר 2013. שי מכלוף
תספק הגנה למשתתפים בהלוויה? כיפת ברזל באזור שדרות/שי מכלוף

החקלאים הישראלים לכל אורך הגדר קיבלו בסוף השבוע הנחיה לצאת משטחיהם ולא לעשות עבודות חקלאיות במרחק של קילומטר וחצי מהגדר בשל הסיכון וההתנגשויות. הפלסטינים דיווחו על שלושה פצועים כתוצאה מהתקיפה, בהם שני חמושים וילד שנפגע מפיצוץ חלון של בית. באחת התקיפות נפגעה חוליה שעסקה בהכנות אחרונות לקראת שיגור. "ארגוני הטרור ברצועה שמו לעצמם למטרה לפגוע באזרחי ישראל ובכוחות צה"ל", נמסר מדובר צה"ל, "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות, וככל שיידרש נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לא יהיו אירועים מיוחדים נוספים, הבוקר ייצא לדרכו "מבצע כלניות", שכולל את טקס האשכבה ומסע הלוויה של ראש הממשלה לשעבר שרון. בשעה 9:30 יחל טקס האשכבה הממלכתי ברחבת משכן הכנסת בירושלים ועם סיומו, סמוך לשעה 11:30, ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר צומת לטרון שם ייערך טקס הצדעה לשרון - במקום בו נלחם ונפצע במלחמת השחרור. משם ימשיך המסע לחוות שקמים, שם ייטמן שרון לצד רעייתו לילי. במשטרה צופים שכ-10,000 בני אדם ישתתפו בהלוויה.

הטקס ברחבת הכנסת, שהכניסה אליו הינה למוזמנים בלבד, ייפתח בתפילת אשכבה על ידי החזן הצבאי הראשי לצה"ל, סגן-אלוף שי אברמסון. לאחר מכן, יקריא הרב הצבאי הראשי לצה"ל תת-אלוף רפי פרץ פרק תהילים לזכרו של שרון. בהמשך יישאו דברים נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. את הטקס ינחה עודד בן עמי.

ההכנות להלוויה של אריאל שרון בגבעת הכלניות. ינואר 2014. אלון בסון, משרד הביטחון, לשכת העיתונות הממשלתית
חלקת הקבר בגבעת הכלניות, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אלון בסון, משרד הביטחון

גם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שנחת בישראל הבוקר, ונציג הקוורטט למזרח התיכון ובעבר ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יישאו דברים. הספדים נוספים יקריאו מנהלת לשכתו של שרון, מרית דנון, וחברו, שמעון כהנר (קאצ'ה). הזמרת שרית חדד תבצע את השיר "אנחנו שנינו מאותו הכפר" שהלחינה וכתבה נעמי שמר. בתום הטקס יאמרו בניו של שרון, עמרי וגלעד, קדיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ארונו של אריאל שרון ברחבת הכנסת. ינואר 2014. נועם מושקוביץ
ארונו של שרון, הבוקר בכנסת לקראת טקס האשכבה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully