וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר מצרי: מידע שמסרנו הביא לסגירת שדה התעופה באילת

9.8.2013 / 16:24

לפי דיווח בסוכנות מען, מצרים העבירה לישראל מודיעין על כוונת ארגוני טרור מסיני לשגר טילים המסוגלים להגיע לטווח של 70 קילומטרים. האיום סוכל והטיסות בשמי סיני תוגברו

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(שדה התעופה באילת, לאחר שנסגר אמש)

צה"ל החליט לסגור את שדה התעופה באילת אמש בעקבות מודיעין מצרי על ארגוני טרור מסיני שתכננו לשגר טילים ארוכי טווח, שביכולתם להגיע עד 70 קילומטרים – כך אמר היום (שישי) מקור בכיר בצבא מצרים. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", גורמי מודיעין מצריים קיבלו מידע על כוונתם של הארגונים האיסלאמיים לפגוע גם במטרות ביטחוניות ואסטרטגיות בסיני באמצעות טילים נגד מטוסים, בין היתר בתעלת סואץ. לדברי המקור, הרשויות המצריות נקטו צעדים לסיכול התכנית שאמורה הייתה לצאת לפועל. כמו כן, נמסר כי המטוסים המצריים תגברו את הטיסות בשמי סיני וכי עשרה מסוקי "גאזל" מי-17, בנוסף למסוקי אפאצ'י, פועלים בשמי סיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדה התעופה באילת, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, בסביבות השעה 19:00, נסגר שדה התעופה באילת לנחיתות ולהמראות בהוראת צה"ל. בשדה היו אמורות לנחות במהלך הערב שמונה טיסות של חברות תעופה ישראליות, ואלה הופנו לשדה התעופה בעובדה, שנפתח באופן מיוחד על מנת לקלוט אותן. כעבור שעתיים, ובתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה בצה"ל, נפתח השדה מחדש.

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס אמש לסגירת שדה התעופה. "אנחנו מגיבים להתרעות ביטחוניות", אמר בראיון לחדשות 2. "העברנו צוותים ל'עובדה', שהוא שדה תעופה צבאי, על מנת לקלוט את הטיסות האזרחיות". הוא ציין כי זו הייתה "אלטרנטיבה סבירה בהתחשב במצב", והוסיף כי ההערכה הראשונית שהתקבלה הייתה תלויה בשיקולים ביטחוניים. "מטבעם של אירועים כאלה, הם לבסוף מוסרים. יש כאן תרגולת מוגדרת. החדשות הטובות הן ששדה התעופה רמון שייבנה לא יהיה מאוים מהדברים האלה", אמר השר.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
הצבא סגר למעלה ממאה מנהרות. כוחות מצריים ליד אל-עריש בצפון סיני, בחודש שעבר/AP

סגירת שדה התעופה התרחשה על רקע הלחימה המתמשכת בחצי האי סיני בשבועות האחרונים בין צבא מצרים לגורמי ג'יהאד עולמי שתפסו אחיזה בחצי האי. האחרונים אחראים כנראה לשיגורי הרקטות האחרונים לעבר אילת. שלשום מסר דובר של צבא מצרים נתונים בנושא, ובין היתר הודיע כי במהלך החודש האחרון הרג הצבא 60 פעילים איסלאמים ועצר יותר ממאה. עוד מסר הדובר, קולונל אחמד עלי, כי הצבא סגר לא פחות מ-102 מנהרות הברחה מסיני לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully