וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי ליברמן: "לחקור ההדלפות מחקירתו במשטרה"

גלעד גרוסמן

24.4.2013 / 20:10

עקב פרסום קטעים מחקירת שר החוץ לשעבר בפרשת השגריר, ערב תחילת שלב ההוכחות במשפטו, פנו פרקליטיו לווינשטיין. "הפרסום עלול להשפיע על עובדי משרד החוץ שצפויים להעיד"

פרקליטיו של שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, פנו היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור הדלפות שבוצעו לכאורה מתוך חקירתו במשטרה, וכן בעניין הדלפות לכאורה מתוך חקירה חדשה שהתנהלה נגד עובדי לשכתו. "עיתוי פרסום החומרים הללו ערב פתיחת שלב ההוכחות במשפט, והמגמתיות שבתוכן הפרסומים נגד מרשנו, לא יכולים להותיר ספק, כי מדובר בניסיון פסול להשפיע שלא כדין על ההליך המשפטי", כתבו עורכי דינו, ערב תחילת שמיעת הראיות במשפטו.

פתיחת משפטו של השר לשעבר אביגדור ליברמן, בית משפט השלום בירושלים, פברואר 2013. דרור עינב
ליברמן ופרקליטו, עו"ד יעקב וינרוט/דרור עינב

אתמול, יומיים לפני פתיחת שלב ההוכחות במשפטו, פורסמו קטעים מתמליל חקירתו של ליברמן, שנערכה ב-2010 במסגרת פרשת השגריר בבלרוס, זאב בן אריה. על פי תמליל החקירה, אמר ליברמן לחוקריו כי בן אריה, שהורשע בעבירות של גילוי מידע רשמי ללא סמכות ושיבוש מהלכי משפט, כאשר מסר לליברמן בקשת חיקור דין שהובילה להגשת כתב האישום נגדו, הוא "אידיוט שיכול לסבך אותי ואותו".

במכתב ששלחו עורכי הדין יעקב וינרוט, ירון קוסטליץ, גיורא אדרת, נתי שמחוני ועודד גזית, הם קובלים על כך שבכלי התקשורת פורסמו אמש קטעים מתוך החקירה. לטענתם, מדובר ב"קטעים מגמתיים וחלקיים" מחקירתו של ליברמן, וכי הידיעה בדבר החקירה החדשה פורסמה זמן קצר לאחר שהדבר נודע להם עצמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אידיוט שיכול לסבך אותי ואותו". בן אריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי הדין דורשים לפתוח בחקירה דחופה, ובין השאר טוענים כי הפרסום על החקירה החדשה עלול "להטיל מורך" על עובדי משרד החוץ שצפויים להעיד במשפט. הם הוסיפו כי הם אינם מהססים להעמיד עצמם לכל בדיקה כדי להפריך כל טענה אפשרית שייתכן כי הם אלה שהדליפו את הדברים.

ליברמן כבר עתר בעבר לבג"ץ נגד הדלפות מחקירותיו השונות, ובית המשפט מתח ביקורת על התופעה. השופטים אף הורו לווינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור, "לשוב ולשקול אפשרויות נוספות של בדיקה וחקירה" בפרשת הדלפת מסמך משטרתי מחקירתו של ליברמן. ואולם, בפרקליטות לא הצליחו לגלות מי המדליף, וזאת בשל הזמן הרב שחלף מההדלפה והמספר הגדול של האנשים שהייתה להם נגישות לאותו מסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully