וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי אבטחה: "השר מיסז'ניקוב השתכר במועדוני חשפנות"

פנחס וולף

10.9.2012 / 20:20

תחקיר חדשות 2 חושף עדויות המתארות אורח חיים הכולל התהוללות והשתכרות לעתים קרובות מצד השר, שבין היתר גרם לו להיעדר מהישיבה לאישור עסקת שליט. "זה עסק מסוכן"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

עדויות חסרות תקדים על התנהלות בעייתית של שר בישראל: שורת גורמי אבטחה בסביבתו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, חושפת את אורח חייו של השר, הכולל - בין היתר, לטענתם - התהוללות במועדוני לילה, השתכרות לעתים תכופות, וכן פגיעה בעבודתו השוטפת וחשיפתו לסיכוני אבטחה. בתחקיר, שנחשף הערב (שני) בחדשות 2, התראיינו מספר גורמי אבטחה, המציינים בין השאר כי בשל מסיבה שערך בשנה שעברה עם כמה מחבריו בצפון הארץ, במהלכה השתכר השר, נעדר מיסז'ניקוב מהישיבה בה אישרה הממשלה את העסקה לשחרורו של גלעד שליט.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב בוועידת התיירות בירושלים, מרץ 2011. מגד גוזני
האשמות חסרות תקדים. השר מיסז'ניקוב/מגד גוזני

הגורמים מתארים לילות רבים מהולים באלכוהול ובילויים פרועים במועדוני חשפנות, בסיומם לא תמיד ידע שר התיירות היכן הוא נמצא. "אם זה היה נגמר בדרינק זה עוד היה טוב", סיפר אחד הגורמים. "בעשרות מקרים הוא היה חוזר שיכור, נודף ריח אלכוהול. היו תקופות שבהן זה קרה שלושה לילות בשבוע. היו מאבטחים שבכלל לא היה אכפת להם. אי אפשר שאיש ציבור יתנהג ככה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"אתה רואה את הבנאדם מתנדנד, והוא שיכור"

גורם אחר סיפר כי "הוא היה יוצא ממועדון ונכנס למכונית שיכור עם כמה בחורות. זה קרה המון פעמים, כמעט כל סוף שבוע ולכל אורכו. יש מצבים שהוא פשוט היה יוצא מתנדנד מהרכב, ואתה רואה את הבנאדם, והוא שיכור". בין היתר, סיפר הגורם כי שר החוץ, אביגדור ליברמן, הכיר את אורח חייו של מיסז'ניקוב ולא היה מרוצה ממנו. "יו"ר המפלגה שלו מאוד כועס על זה", סיפר אחד הגורמים.

בין היתר, כאמור, השפיע אורח חייו של מיסז'ניקוב, כפי שהוא מתואר על ידי הגורמים, על תפקודו של השר. בין היתר, טוענים הגורמים כי הוא אף נעדר מישיבת הממשלה, אולי החשובה ביותר מאז התכנסה – זו שאישרה את עסקת שליט, בשל העובדה שהיה שיכור. "הוא ישב בפאב-מסעדה בצפון ושתה לשוכרה עם חבריו, הם הרימו שם כוסיות", סיפר אחד הגורמים, "זה היה סוג של מפגש ברים עם בקבוקי וודקה שרצו על השולחן".

אורח חייו כולל ביקורים קבועים במעדונים בתל-אביב, שבין היתר גרמו למחדלי אבטחה של ממש. נהלי האבטחה מחייבים כי לצדו יהיה כל העת מאבטח צמוד, אך בהרבה מקרים הדבר לא קרה. "כל החמישי-שישי-שבת זה מסיבה אחת גדולה", תיאר אחד הגורמים. "מדובר במועדוני חשפנות, אתה נכנס ורואה נשים ערומות. זה עסק מסוכן, הוא יכול לחטוף דקירה, יכול להיות פיגוע(...)אי אפשר לאבטח שר במועדון לילה. זה מועדון שמפוצץ אנשים, לפעמים גם עבריינים מהעולם התחתון".

עם זאת, לא מדובר בקושי היחיד באבטחת השר מיסז'ניקוב. לטענת גורמי האבטחה, לעתים השר הערים קשיים במודע. "יש מקרים שהשר יוצא בלי להודיע, עולה על האוטו, ואם מדובר במאבטח צעיר הוא יוצא עם האוטו לבד(...)נוסעים לרחוב באזור תעשייה בעיר כלשהי, השר יוצא מהאוטו, אומר למאבטח 'תישאר פה', והוא הולך. אתה לא יודע מה הוא עושה".

לטענת הגורמים, חלקם התריעו על בעיות באבטחת השר. במהלך התקופה, פרשו או הופרשו מצוות האבטחה של מיסז'ניקוב לא פחות מתשעה מאבטחים.

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי מישראל ביתנו, אמרה כי מיסז'ניקוב הוא "איש שתורם ומשקיע מזמנו למען אזרחי מדינת ישראל. הוא שיפר את התיירות ואחוזי ההגעה של תיירים מחו"ל הם הגבוהים ביותר בהיסטוריה". מיכאלי טענה כי התחקיר מונע מסיבות פוליטיות. "אני מניחה שיש גורמים במערכת הפוליטית שרוצים להפיל אותו ועשו לא כדין ולא בצורה כשירה. יש כתבים חובשי כיפה שמנסים למצוא דברי ערך ומחפשים צדק. אני מציעה להם שישקלו כל מילה שהם מוציאים מפיהם", אמרה מיכאלי. היא הציעה שעל מנת למנוע שמועות דומות בעתיד, יש לחייב שרים וחברי כנסת לפרסם הצהרת בריאות פעם בשלושה חודשים, כפי שהם מחויבים כיום לפרסם הצהרת הון.

מלשכת שר התיירות סטס מיסז'ניקוב נמסר כי "מדובר בהכפשות של עובדים שהיו מעורבים בהתנהגות בלתי הולמת ואף במקרי אלימות, פוטרו בשל כך וכעת מנסים לנקום באמצעות בדיית שקרים והשמצות הזויות. בעקבות פיטוריו פנה מאבטח אחד לנציבות שירות המדינה שבדקה את תלונתו ומצאה כי אין בה דבר וחצי דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully