וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז על הצעת נתניהו: "נדרשות הכרעות, לא מריחות"

פנחס וולף

5.7.2012 / 0:11

המשנה לראש הממשלה התייחס להצעת נתניהו לגיוס חרדים וערבים לשירות צבאי ואזרחי. "שילוב האזרחים נדרש לפי המלצות ועדת פלסנר", אמר. "נתניהו נמנע מהכרעות ברורות"

המשנה לראש הממשלה, שאול מופז, התייחס אמש (רביעי) לדבריו שיוחסו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיהם בכוונתו לקדם חקיקה שתקדם גיוס חרדים וערבים לשירות צבאי ואזרחי. מופז אמר כי הוא "קיבל באכזבה את הודעת ראש הממשלה כפי שפרסמה בתקשורת" בנושא קידום חקיקה להגדלת אחוז החרדים בצה"ל. לדבריו, "זוהי הודעה שנמנעת מקבלת עקרונות הוועדה לשוויון בנטל ומאמירות ברורות של שירות לכל. שילובם של אזרחי ישראל הערבים בשירות האזרחי צריך להיעשות על פי המלצות דו"ח הועדה לשוויון בנטל".

נתניהו ומופז על גבעת האולפנה: "נשב ונחשוב". גדעון צנטנר
קיבל את הודעת נתניהו באכזבה. מופז עם ראש הממשלה/גדעון צנטנר

עוד הוסיף מופז כי "הודעת נתניהו מתחמקת מהאתגר העליון של תיקון אי החוקיות ואי הצדק שבמתן פטור גורף לאוכלוסייה החרדית. אזרחי ישראל ציפו לאמירות ברורות מראש הממשלה. המשרתים והמשרתות ציפו להכרעה מנהיגותית וצדק היסטורי ואפקטיבי - ועלול להסתמן שלא כך. זו השעה למעשים ולא לדיבורים. להכרעות ולא למריחות".

נתניהו: "עומדים בפני שינוי היסטורי"

"אנו עומדים בפני שינוי היסטורי בחברה הישראלית", אמר הערב ראש הממשלה נתניהו למקורביו. שעות ספורות לאחר שוועדת פלסנר הגישה את המלצותיה לגיבוש חלופה לחוק טל, בכך שקראה להטיל סנקציות אישיות על תלמידי ישיבות שישתמטו מצה"ל, אמר נתניהו לגורמים בסביבתו כי בכוונתו להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לגיוס ערבים וחרדים כאחד, שניתן יהיה ליישמה בפועל.

"המצב שהיה לא יכול להימשך", אמר עוד ראש הממשלה למקורביו, "החרדים חייבים להשתלב בשירות צבאי וערביי ישראל חייבים להשתלב גם בשירות האזרחי. ההמלצות שנמסרו היום כוללות עקרונות חשובים בכיוון הזה, אך דרושה התייחסות יותר יסודית לשילוב הערבים בשירות האזרחי". נתניהו אמר כי הוא "נחוש להביא לגידול דרמטי בשיעור ההשתתפות בנטל של חרדים וערבים. לא נאפשר עוד מצב שלאלה שלא משרתים יהיה מעמד זהה לאלה שמשרתים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת".

היום יתחיל נתניהו להיפגש עם ראשי מפלגות הקואליציה, כדי לגבש את פרטי הצעת החוק. ההערכה היא שהמהלך של נתניהו מתואם גם עם המפלגות החרדיות, ולכן הוא מעריך כי הדבר לא יעורר משבר קואליציוני.

מוקדם יותר היום הגיש ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) את המלצות הוועדה בראשותו, שממנה פרשו כבר כמה נציגים, ובין היתר המליץ להטיל קנס התחלתי בגובה של 7,500 למשתמטים, שיגדל במאה שקלים על כל יום נוסף של השתמטות, ביטול מלגת "כולל" בגובה של 850 שקלים לחודש, ופתיחת מסלולי גיוס נוספים לחרדים. ההמלצות הוצגו לציבור, לאחר חודש עבודה בו נערכו 14 ישיבות עומק בנושא. בנוסף, חוברה הצעת חוק אותה ניסח סהר פינטו, היועץ המשפטי של ועדת פלסנר.

עוד בנושא
פרשנות: ועדת פלסנר - חוליה נוספת בתולדות השוויון בנטל
נתניהו יציע גיוס חרדים וערבים; ”המשתמט לא יקבל כמו המשרת”
המלצות: 1,500 פטורים לחרדים, סנקציות למשתמטים

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully