וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: על אנשי ציבור לגנות התבטאויות נגד הומואים

טל שלו ופנחס וולף

18.6.2012 / 21:44

לאחר שח"כ אריאל דיבר נגד הומוסקסואלים, כשאמר שאין לגייסם לצבא, הגיב לראשונה שר בממשלה על הדברים. סער: "צריך לומר 'עד כאן!'". יחימוביץ': "מתקפה פרימיטיבית ומסוכנת"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

כצפוי, התבטאותו של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לפיה אין לגייס הומוסקסואלים לצה"ל, עוררה גל תגובות במערכת הפוליטית, כפי שקרה לאחר הדברים הקיצוניים שהשמיעה ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) בנושא. השר הראשון שהשמיע דבריו על התבטאויותיהם של השניים הוא שר החינוך, גדעון סער (ליכוד), שתקף בחריפות את הדברים: "התבטאויות חברי הכנסת בימים האחרונים נגד הומואים ולסביות מטרידות, פסולות וראויות לגינוי".

לדברי סער, "התקפה או אפליה נגד אנשים בשל נטייתם המינית או אורח חייהם הן מקוממות ופוגעות בכבוד האדם". הוא הוסיף כי אנשי ציבור מחויבים לצאת נגד התבטאויות כאלה באופן ברור וחד משמעי "ולומר עד כאן! כדי לשמור על ישראל כמדינה סובלנית ונאורה".

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', התייחסה לדברים של אריאל ואמרה כי "המתקפה האחרונה כלפי הקהילה הגאה היא מתקפה פרימיטיבית ומסוכנת, המתרחשת בעיצומה של תקופה שבה הציבור בישראל מגלה נאורות וסובלנות ומקבל את הקהילה כשוות זכויות". לדברי יחימוביץ', "חברי הכנסת התוקפים את הקהילה אולי מרוויחים נקודות פוליטיות בקרב קהל מצומצם, אך דברי ההסתה שלהם מסכנים את אנשי הקהילה ופוגעים במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ונאורה".

"אנסטסיה לא לבד"

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), הומוסקסואל בעצמו, הגיב אף הוא ואמר כי "ח"כ אורי אריאל הוא נציג נוסף מהימין הקיצוני שנגוע בשנאת האחר ובגזענות. הוא חותר להשליט בישראל מדינת הלכה ולהפוך את צה"ל לצבא דתי. זו הסכנה האמיתית לחוסנה של החברה הישראלית". הוא הוסיף כי "דבריו הם עוד הוכחה לכך שאנסטסיה לא לבד, שהדעות הקדומות והחשוכות הן נחלת רבים, כולל יו"ר ועדה חשובה בכנסת. אלפים רבים של חיילים וחיילות לסביות והומואים, בסדיר ובקבע, משרתים בצה"ל, ולכן מנועים מלהגיב על הפגיעה בהם. מי שאמור להגיב הם בכירי השלטון, ובראשם בנימין נתניהו. הם אלה שצריכים לשים קץ להסתה הבלתי-פוסקת נגד הקהילה הגאה. יש לכך מבחן אחד ויחיד: קידום חקיקה אמיתית לשיוויון זכויות".

כמו כן, גם יו"ר "גאווה בליכוד", אוון כהן גינה את הדברים: "מצער שחבר הכנסת אורי אריאל אינו מודע לכך שצה"ל אינו צבא הדת היהודית, אלא צבא העם היהודי. הטענה לפיה לסביות והומואים אינם צריכים לשרת בצה"ל בגלל שזה מנוגד לרוח היהדות היא אווילית, בהמשך יאסור הח"כ על חיילים לדבר בסלולר בשבת, ועל חיילות ללכת בשיער חשוף". עוד הוסיף כהן כי "בנוגע לאמירתו ששירות להט"בים בצה"ל מפריע ללחימה, הוא ככל הנראה מסתמך על הניצחונות המפוארים של צבאות ערב נטולי הלהט"בים על צה"ל כדי לבסס את הטענה המופרכת הזו. לראייתנו, אמירות מפלגות כשל ח"כ אריאל הן מה שפוגע במדינת העם היהודי ובצבא העם".

ח"כ אריאל צוטט מוקדם יותר כשאמר שהוא חושב שיש דברים שבהם ההומוסקסואלים מפריעים לצבא להילחם. "אני לא מדבר על גבר מסוים, אחד או עשרה, השאלה היא על התופעות הטבעיות, והאם אנו מתנהלים לפי ערכים ביהדות ובתורה, או שמתנהלים אחרת", ציין חבר הכנסת. "אני חושב שצריך להתנהל בהתאמה לרוח היהדות זה אלפי שנים". ח"כ אריאל הבהיר את דבריו ואמר כי גיוס הומואים ולסביות לצבא הינה עניין להחלטה מערכתית של הצבא וגורמי הביטחון. "מדובר בשאלת הערכים עליהם מושתת הצבא, ולפי דעתי עליו להתנהל ברוח היהדות, והתופעה הזאת, כאשר היא מונפת כדגל, נוגדת את רוח היהדות".

ח"כ אריאל: "לא לגייס הומואים, הם מפריעים ללחימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully