וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנון "יש עתיד": לפיד בראש לשתי קדנציות לפחות

פנחס וולף

4.5.2012 / 0:10

תקנון המפלגה החדשה מגלה כי למנהיגה יאיר לפיד מוגדרות סמכויות נרחבות בראשותה: הוא מכהן כיו"ר המרכז ויו"ר הנהלת המפלגה, יתווה המדיניות ויקבע רשימת המועמדים לכנסת

יאיר לפיד יכהן כיו"ר מפלגת "יש עתיד" לפחות לשתי קדנציות, מבלי שיהיה אפשר להזיזו מתפקידו - כך קובע תקנון המפלגה שהונח אתמול (חמישי) במשרדי רשם המפלגות. על פי התקנון, לפיד, שמוגדר "היו"ר המייסד", יכהן בתפקיד עד סוף כהונת הכנסת ה-20 (הבחירות הקרובות יהיו לכנסת ה-19), אלא אם יחליט מרצונו לפרוש מהתפקיד. לאחר מכן, יו"ר המפלגה ייבחר על ידי מרכז המפלגה שימנה 100 חברים.

אבל לא זאת בלבד: מסתבר שיהיה קשה מאוד להזיז את לפיד מתפקידו גם לאחר הכנסת ה-20, מהסיבה הפשוטה שמלבד תפקידו כיו"ר המפלגה הוא משמש גם כיו"ר המרכז ויו"ר הנהלת המפלגה. מתוקף מגוון תפקידיו, מסתבר שסמכויותיו של לפיד נרחבות ביותר: התקנון קובע כי הוא זה שיתווה את מדיניות המפלגה, יקבע את רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ואת שיבוצם ברשימה - אם כי הדבר ייעשה לאחר התייעצות עם חברי הנהלת התנועה - ויודיע על החלטתו למרכז המפלגה. הוא גם זה שיחליט אם הממשלה תצטרף לקואליציה או שתישאר באופוזיציה, והוא לא מחויב להיוועץ במוסדות המפלגה לשם כך.

אם יחליט לפיד להצטרף לקואליציה, הוא זה שימנה את השרים ואת סגני השרים. כמו כן, הוא ימנה את חברי ההנהלה, יוכל להדיח חבר הנהלה אם הוא סבור שהוא פועל בניגוד למדיניות ההנהלה, וימנה את יו"ר מטה הבחירות בהתמודדויות פנימיות של המפלגה. ראוי לציין כי ל-"יש עתיד" תהיה גם ועדת ביקורת שתמנה 12 חברים.

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הגיבה לדברים ואמרה כי "במקום לצעוד לעתיד, לפיד מנהיג את מפלגתו בדרך ארכאית המזכירה יותר חצרות של שליטים דיקטטוריים מאשר מפלגה במשטר דמוקרטי. אם חברי מפלגתו אינם יכולים להדיחו, ניתן רק לקוות שעיני הציבור ייפקחו, והוא יודח כבר עכשיו, בפרק האודישנים".

בבוקר חמישי פורסמה רשימת מייסדי מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד במודעה רשמית מטעם רשם המפלגות. ברשימה מופיעים: המשורר רוני סומק, תגל דהן כנפו, מחמד ענאבסה, יוסף שרף, אביבה עוזרי, רווית אקשטיין, הג'ודוקא האולימפי יואל רזבוזוב, מנחם צרויה וענת לרנר גבעון. על פי רשם המפלגות, יועצה המשפטי של המפלגה הטריה הוא עו"ד בן צור מתל אביב, ושמה המלא של המפלגה הוא "יש עתיד בראשות יאיר לפיד".

במודעה של רשם המפלגות הוזכרו שמונה מטרות המפלגה: שינוי סדר העדיפויות במדינה, שינוי שיטת המשטר, שוויון בחינוך ובגיוס ובכלל זה חיובי לימודי ליב"ה, גיוס לכל, עידוד יציאה לעבודה גם למגזרים החרדי והערבי, השארת שלוש בחינות בגרות בלבד, העלאת האוטונומיה הבית-ספרית ויצירת ממשלה שתמנה לא יותר מ-18 שרים. לממשלה רחבה יותר לפיד קורא "שחיתות ממשלתית". בנושא הכלכלי, עקרונות לפיד נשמעים דומים לעקרונות שמציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו: יצירת מנועי צמיחה, מאבק בביורוקרטיה, הסרת חסמים, שיפור מערך התחבורה, הורדת יוקר המחיה והוזלת הדיור בישראל.

לקריאה נוספת
מייסדי מפלגתו של לפיד: משורר וג'ודוקא אולימפי
הפורום המשפטי חם על לפיד: התקשרותו עם ידיעות - תעמולת בחירות
לפיד בכנס בחירות ראשון: לשלול קצבאות ממשתמטים
ביום ראשון: "יש עתיד" נרשמה אצל רשם המפלגות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully