וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפריצה לבסיס: צה"ל פועל לחשוף מקור המימון

18.12.2011 / 7:30

חוקרי אירוע הפריצה לבסיס מפקדת חטיבת אפרים הצליחו לאתר זהות נהגי ארבעת האוטובוסים מלאי פעילי ימין שהוסעו למקום ואת חברות ההסעה. כעת בוחנים מה מקור מימון ההסעות

קצין בכיר בצה"ל אישר הבוקר (ראשון) כי מערכת הביטחון הצליחה להביא לפריצת דרך בחקירת התקפת פעילי הימין על חטיבת אפרים בשבוע שחלף, במסגרתה הפעילו אנשי הימין הקיצוני אלימות על קציני צה"ל וחייליו, וניסו לסגור צירים מרכזיים בגדה המערבית. במסגרת התחקיר שנערך בעקבות סדרת האירועים, זוהו חברות ההסעה ונהגי ארבעה אוטובוסים שהסיעו פעילי ימין מנקודות שונות בגדה למוקד העימותים ליד קדומים. הקצין הדגיש כי לא מדובר באוטובוסים הממוגנים של המועצות האזוריות. כעת בודקים במערכת הביטחון מי הזמין ומי מימן אותם, במטרה להעמיד לדין את האחראים.

במערכת הביטחון הפעילו מאמצים רבים כדי לאתר את התשתית שהובילה להתקפה על החטיבה. הקצין אמר כי היו ידיעות על כוונות פעילי ימין לשבש את פעילות צה"ל עקב חשש לפינוי מאחז רמת גלעד "ידענו על אוטובוסים שיצאו מכמה אזורים בארץ", סיפר, "לא עצרנו אותם כי לא התכוונו לפנות את רמת גלעד. אפילו כשהגיעו לשער החטיבה החיילים ראו אנשים חובשי כיפות והעריכו שבאו להפגין אבל לא ציפו שתהיה אלימות ברמה כזו".

הקצין הבכיר ציין כי למרות הניסיונות להרגעת השטח, בצה"ל לא פוסלים אפשרות שבפינוי מאחז לא חוקי בעתיד יעשו פעילי ימין קיצוני שימוש בנשק חם נגד כוחות צה"ל. בתוך כך, התייחס הקצין לאפשרות שהפלסטינים ינסו לנקום בתגובה לפעולות הטרור היהודי, "הפלסטינים לא צריכים סיבות לפגוע בנו", אמר, "זה לא מצליח כי הכוחות בפיקוד מרכז מסכלים את הכוונות. אבל זה נכון שיש מוטיבציה גדולה בגלל פעילות 'תג מחיר' כמו שריפת מסגדים".

"חציית קו אדום"

בצה"ל כינו את האירועים בבסיס חטיבת אפרים כ"חציית קו אדום". במהלך התקרית, חדרו למעלה מ-50 פעילי ימין לבסיס הצבאי, הבעירו צמיגים, ניקבו צמיגי כלי רכב צבאיים ושפכו צבע על כלי רכב נוספים. באירוע נוסף, הם יידו אבנים לעבר מפקד החטיבה המרחבית, אלוף-משנה רן כהנא, וסגנו. כאשר הגיעו מפקד חטיבת אפרים וסגנו ברכבם, פתחו הפעילים את דלת הרכב ותקפו את השניים באבנים. מיידי האבנים נמלטו מהמקום, והשניים המשיכו בנסיעתם. סגן מפקד החטיבה נפגע מאבן בראשו, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי, אמר לאחר האירוע כי "שנאה של יהודים כפי שראיתי כלפי חיילינו, עוד לא ראיתי בשלושים שנות שירותי". הוא מתח ביקורת על האופן שבו שופטים את המתפרעים, "אם הייתי עוצר אתמול 20 מתפרעים הם היו משוחררים".

בתגובה לאירועים אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו,כי יש לנקוט ביד קשה נגד מבצעי הפעולות, "צריך לעצור דברים רעים כשהם קטנים, וצריך לעצור אותם עכשיו", אמר, "לא ניתן לאיש להרים יד על חיילי צה"ל".


עוד בנושא

אלוף פיקוד מרכז: ”שנאה כזאת לא ראיתי ב-30 שנות שירות”
בעקבות החדירה לבסיס: חודדו נהלי הפתיחה באש
רבנים: ”מי שמכיר זהות המתפרעים - שימסור למשטרה”

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully