וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה לא יגורשו

פנחס וולף

27.6.2011 / 15:52

בניגוד לדבריו של ראש לשכת העיתונות הממשלתית, לפיהם כתבים זרים שיסקרו המשט לעזה יגורשו מישראל ל-10 שנים, הודיע רה"מ כי עיתונאים אלו לא יגורשו ואף יוזמנו להצטרף לספינות צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (שני) את הרשויות המוסמכות לגבש נוהל מיוחד כלפי עיתונאים זרים אשר ישתתפו במשט ויגיעו לחופי רצועת עזה בניגוד לחוק הכניסה לישראל. הודעתו של ראש הממשלה הגיעה לאחר שללשכתו הגיעו בימים האחרונים תלונות מהתקשורת הזרה בעקבות מכתב ששלח ראש לשכת העיתונות הממשלתית אורן הלמן לכתבים הזרים המתכוונים להשתתף במשט לעזה, ובו איים כי אם ישתתפו במשט תימנע כניסתם לישראל למשך 10 שנים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כשהובא הדבר לידיעתו, הנחה ראש הממשלה שלא להפעיל את המדיניות הרגילה הננקטת כלפי מסתננים ואלה הנכנסים באופן לא חוקי לישראל. במקביל, סוכם על צירוף כלי תקשורת ישראליים ובינלאומיים לספינות חיל הים במטרה ליצור שקיפות וסיקור אמין של האירועים".

עוד באותו נושא:
הממשלה תבחן מחדש הטלת סנקציות על כתבים שישתתפו במשט
ראש לע"מ מאיים בסנקציות על כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה

"סיקור המשט אינו מפר את החוק הישראלי"

במכתב ששלח הלמן לכתבים נכתב: "משט זה הינו פרובוקציה מסוכנת, שמאורגנת על ידי גורמים קיצוניים מערביים ואיסלמיסטיים. המשט רק יסייע לחמאס, המוגדר בעולם כארגון טרור איסלמי קיצוני. המשט מתכוון להפר ביודעין את הסגר שהוכרז כדין ועל פי כל האמנות והמשפט הבינלאומי. ממשלת ישראל הנחתה את צבא ההגנה לישראל לא לאפשר למשט להגיע ליעדו".

בתגובה, פנו כתבים זרים לראש הממשלה על מנת שיבטל את הגזירה ויאפשר סיקור המשט. "סיקור המשט מעל גבי הספינות אינו מפר את החוק הישראלי. למעשה, אין דבר בחוק הישראלי האוסר על סיקור עיתונאי בדרך זו", כתב עורך הדין עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח. "נהפוך הוא – האינטרס הציבורי הוא לעיתונות חופשית ולסיקור עיתונאי פתוח, מקיף ושלם של המשט, על כל שלביו ועל כל היבטיו, ובכל הזירות בו יתרחש. כשם שיש חשיבות רבה לסיקור הפעילות בנמל אשדוד, כך ישנה חשיבות לסיקורו מעל גבי הספינות. כשם שאי אפשר לומר שעיתונאים שעתידים לסקר את המשט בנמל אשדוד לוקחים חלק בפעילות הרשויות הישראליות, כך אין לומר שעיתונאים שיסקרו את המשט מעל גבי הספינות לוקחים חלק במשט. העיתונאים אינם לוקחים חלק בפעילות, אלא מסקרים אותה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully