וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתגונן: "הגדרת גושי ההתנחלויות רחבה"

19.5.2011 / 0:13

לפני צאתו לארה"ב נפגש רה"מ עם חברי הכנסת של הליכוד והסביר להם כי גישתו לגושי ההתנחלויות כפי שבאה לידי ביטוי בנאומו בכנסת היא נרחבת יותר. השר שלום: "לא אסכים לוותר על אדמה"

"ההגדרה של הגושים היא רחבה" - כך אמר אתמול (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם חברי סיעת הליכוד. את הדברים נתניהו אמר בעקבות תלונות של חברי הסיעה על כך שהוא הדגיש בנאומו במליאת הכנסת השבוע את עניין גושי ההתנחלויות, שמכך ניתן היה להבין שהוא מבדיל אותם מיתר ההתנחלויות.

נתניהו הוסיף כי "חשוב לגבש הסכמה רחבה, לא כל הבעיות ייפתרו, הנאום בכנסת מגבש סביבו את רוב הציבור. צריך להבין שהכרה במדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי, סוף הסכסוך, ביטחון וירושלים מאוחדת בריבונות ישראלית, נמצאים בקונצנזוס. רשמתי את הנקודות העיקריות שהעליתם. אין פה מציאות פשוטה. יש כאן בחדר זוויות שונות של ראיית המציאות, וכוחנו באחדותנו".

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה סילבן שלום תקף אמש את נושא ההפרדה בין הגושים ליתר ההתנחלויות והבהיר כי לא ייתן ידו למהלך של ויתור על חלקים אחרים ביהודה ושומרון. בשיחה עם הכתב הפוליטי של "גלי ישראל" זאב קם, אמר שלום כי "אם הכוונה מכאן היא שראש הממשלה מוותר על החלקים האחרים או מתכוון שלא יישארו בידינו, אז כמובן שיש לו בעיה גם פנימית וגם ציבורית. אנחנו לא נתמוך במהלך כזה ולא ניתן למהלך כזה יד. אני יודע שיש התארגנות גם בתוך הליכוד, ואני מעריך שרוב רובו של הליכוד מתנגד למהלך כזה. אני מאוד מקווה שאנחנו אכן לא נגיע לנקודת שבר כזאת".

בישיבת הסיעה תקפו ח"כים נוספים את הדגש שראש הממשלה נתן לגושים, והעלו גם על נושאים נוספים. "צריך לשים דגש על שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב מבחינה ביטחונית ופחות על הנושא של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כי בנושא זה נקודות ההסכמה בין ישראל לארה"ב קטנות", אמרה ח"כ מירי רגב. "אי היציבות במזרח התיכון מהווה הזדמנות להראות שהעולם הערבי לא יציב. לא צריך לחפש אהבה בארצות הברית, אלא לשמור על האינטרסים החיוניים שלנו".

ח"כ דני דנון הסביר לראש הממשלה כי "אובמה, שחיסל את הטרור מתחזק פוליטית, וכשדורשים ממך להתקפל מול הטרור, מרסקים אותך פוליטית. צריך להיזהר שבסוף לא נאבד את התמיכה שלנו לליברמן". ואילו ח"כ אופיר אקוניס אמר כי על ראש הממשלה להבהיר לאמריקאים שישראל לא תסכים לקבל מעשים חד צדדיים מצד הפלסטיניים, כדוגמת הכרזת המדינה הצפויה בספטמבר. אקוניס הדגיש כי יש לומר שישראל תגיב על כך בצעדים חד צדדיים משלה.

מהצד השני של המתרס דיבר השר מיכאל איתן שקבע כי "חייבים לבוא עם פתרון. אם לא נציע פתרון משלנו אנשים עלולים לעבור לקדימה". במהלך דבריו, איתן הבהיר כי "גם היום אני בעד ההתנתקות".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עידכון ראשון: 22:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully