וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: תיעוד הודעת סמס לא נחשב להאזנת סתר

גלעד גרוסמן

16.3.2011 / 18:48

ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע כי צילום של הודעת סמס יכול לשמש כראייה במשפט ואינו נחשב להאזנת סתר אסורה, כיוון שלאחר שהמסרון נשלח, הוא איננו מוגדר כתקשורת

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום (רביעי) כי "צילום של הודעות סמס אינו בגדר האזנת סתר". הקביעה הגיעה כתוצאה מדיון בבקשתה של חברת השיש "רויכמן שיש ואבן בע"מ", לפיה צילום של מסרון הינו שווה ערך להאזנת סתר, ולכן יש לפסול מסרונים מלשמש כראיות במשפט.

השופט יהושע גייפמן קבע כי לא מדובר בהאזנת סתר, מכיוון שלאחר שהמסרון כבר נשלח לנמען, הוא הופך למידע תקשורתי אגור. לכן, ה"שיחה" הופכת ל"חפץ" וכבר איננה מהווה תקשורת, וחוק האזנת הסתר אינו חל עליה. "קריאת מסרונים שנשמרו ונאגרו בזיכרון מכשיר הטלפון הנייד, לאחר שהמסרון נשלח לנמען, אינה בגדר האזנת סתר, וכך הוא הדין ביחס לצילום מסרונים מסוג זה", נכתב בהחלטה.

הבקשה הוגשה במסגרת משפט בו נתבעת החברה על ידי חברת שיש אחרת, "שחף אבן ושיש בע"מ", שטוענת כי "רויכמן" הפרה חוזה הסכם שיווק בלעדי שנחתם עמה. לדברי החברה התובעת, "רויכמן" העניקה לה את הזכות לשווק באופן בלעדי את מוצריה בחו"ל, אך הפרה את החוזה וסגרה עסקה דומה עם חברת שיש אחרת.

בתביעה נכתב כי המסרונים, המעידים על סגירת העסקה מול חברה אחרת, נמצאו במכשירו הנייד של בעל החברה. הבעלים של חברת "שחף אבן ושיש בע"מ" צילם את המסרונים, אותם גילה, לטענתו, כאשר ניסה לעזור לבעלים של חברת "רויכמן" להגדיל את הכיתוב בטלפון הנייד שלו, מכיוון שאיבד את משקפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully