וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחזק את כוחות הביטחון הפלסטינים"

פנחס וולף

28.7.2009 / 14:33

בביקור שערך ראש הממשלה בגשר אלנבי הכריז נתניהו כי על שורה של הקלות לפלסטינים. גורמים מדיניים מסרו כי ישראל תעניק אישור כניסה לערביי ישראל לגדה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר שנפגש עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו למעבר אלנבי להתגאות בשורת ההקלות לרשות הפלסטינית שהממשלה מיישמת או שבכוונתה ליישם.

במהלך הביקור אמר ראש הממשלה כי "באנו לכאן במגמה לוודא שהמדיניות שלנו יורדת לשטח. קיבלנו החלטה בוועדת השרים לפני שבועיים להאריך את שעות המעבר של סחורות בגשר אלנבי. אני מבקש עכשיו לעשות גם "פיילוט ניסיון" למשך 60 ימים להאריך את זמני המעבר של הולכי רגל כחלק ממדיניות כללית של הקלה על התושבים הפלסטינים ועל הכלכלה הפלסטינית".

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי בנוסף לדברים שראש הממשלה הציג, ישראל מתכוונת לאשר כניסה של ערביי ישראל לערי הגדה, כניסת פועלים פלסטינים מהגדה וכן חיזוק כוחות הביטחון הפלסטינים ומתן חופש פעולה נרחב יותר לפעילותם בגדה.

נתניהו הוסיף כי "התהליך המדיני יכול להיעזר רבות בתהליך הכלכלי. במקביל לכך הסרנו מחסומי עפר ואנו מנסים להסיר מחסומים בירוקרטים בשביל פעילות עסקית. השלום הכלכלי מסייע להשגת השלום המדיני, אנחנו לא מחכים, אנחנו פותחים חסמים וקשרים ופותחים את הדרך לשלום".

רכבת העמק תחובר לג'נין

השר לפיתוח אזורי, סילבן שלום, שהשתתף אף הוא בסיור אמר כי "הממשלה עשתה דבר שונה מממשלות קודמות בכך שהחליטה לשים את תשומת הלב על השלום הכלכלי. המשרד לשיתוף פעולה אזורי פועל להדק את שיתוף הפעולה בינינו לבין העולם הערבי, מאז שהממשלה הוקמה קיבלנו שורת החלטות בנושא. מעבר אלנבי שהוא השער לעולם החיצון עבור הפלסטינים היה הדבר המרכזי במשך שנים בבקשות הפלסטינים, אנחנו נחושים להסיר את כל החסמים מהצד הישראלי.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי בימים הקרובים רשות שדות התעופה תרחיב את שעות הפעילות. כץ דיבר על תוכנית לחבר את ג'נין לרכבת העמק בעתיד כך שיהיה שילוב של אפשריות למסחור בין ישראל לירדן. לדבריו, "פתיחת מעברים כאלה הם מסוג הדברים שמפיגים מתחים, משפרים את איכות החיים ותורמים לחיי המסחר. בסופו של דבר אלו הדברים שהאוכלוסיה שואפת אליהם".

הבוקר נפגש נתניהו עם ג'ורג' מיטשל, שליח הממשל האמריקאי למזרח התיכון. בתום פגישתם אמר מיטשל, כי השניים קיימו שיחה טובה וכי חלה התקדמות. "אני מקווה שאנחנו מתקדמים להבנות שיהוו את הבסיס לתהליך מדיני גם עם לבנון, גם עם סוריה וגם עם הפלסטינים", הצהיר. נתניהו ומיטשל דנו בארבע עיניים ובמשך כשעה וחצי בקידום המו"מ עם הפלסטינים וכן בדרישה האמריקאית להפסקת הבנייה בהתנחלויות. הם סיכמו להיפגש פעם נוספת באוגוסט. גורם מדיני בכיר אמר כי הדיון נסב סביב התהליך המדיני וגם סוגיית ההתנחלויות עלתה. "יש רצון מאד חיובי של שני הצדדים להתקדם בתהליך המדיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully