וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייגל: "הענקנו לישראל יכולות תקיפה ארוכות טווח"

22.4.2013 / 12:25

שר ההגנה של ארצות הברית אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון יעלון, כי מדינתו מעניקה לישראל גיבוי מלא, אולם הפתרון המועדף בסוגייה האיראנית הוא הדיפלומטי

צילום: רויטרס, דניאל בוק; עריכה: מיכאל ברגמן

שר הביטחון משה יעלון כינס היום (שני) מסיבת עיתונאים משותפת עם שר ההגנה של ארצות הברית צ'אק הייגל, המבקר בימים אלה בישראל. בדברים שנשא בבסיס הקריה בתל אביב, אמר הייגל כי בין הצדדים הוסכם כי "ארצות הברית תעניק לישראל שורת אמצעים צבאיים, לרבות טילים, מערכות מכ"ם מתקדמות, מטוסי תדלוק ואת מטוסי ה-V22, שלא סיפקנו לאף מדינה אחרת". לדברי הייגל, הדבר מבטיח את עליונותה האווירית של ישראל ויאפשר לחיל האוויר הישראלי אפשרויות תקיפה ארוכות טווח.

יעלון, מצדו, קיבל את הייגל בחום. "ידידי הטוב", כינה שר הביטחון את עמיתו האמריקאי, שהשיב כי הוא שמח על ביקורו הראשון בישראל מאז נכנס לתפקיד בפברואר השנה. "אנחנו מתמודדים עם איומים משותפים", אמר יעלון, "ומעל הכל - איראן". לדברי שר הביטחון, "איראן לא מאיימת רק על היציבות במזרח התיכון, אלא על העולם כולו".

מזכיר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל ושר הביטחון בוגי יעלון, אפריל 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"איראן מהווה איום אמיתי". הייגל ויעלון, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לדבריו, "איראן מאיימת למחוק את ישראל מהמפה, היא מגבה את חיזבאללה בלבנון ומסייעת למשטר הסורי להרוג אלפי אזרחים חפים מפשע". "לישראל הזכות להגן על עצמה ובעצמה, מכל איום", ציטט יעלון מדברי הנשיא ברק אובמה, ומנגד הוסיף כי "בכל מקרה, ישראל מעדיפה פתרונות דיפלומטיים".

הייגל נחת בישראל אתמול בבוקר, לביקור ראשון בישראל מאז כניסתו בתפקיד. הוא ישהה בישראל יומיים ובין היתר יקדם חתימה על עסקת נשק חדשה במסגרתה צפויים להימכר לחיל האוויר מטוסי V-22 ומטוסי תידלוק חדישים. הוא ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא, שמעון פרס וכאמור, גם עם שר הביטחון, משה יעלון.

בהמשך היום יגיע הייגל לעמאן, בירת ירדן, ובהמשך יבקר בערב הסעודית, במצרים ובאיחוד האמירויות, בין היתר כדי לקדם עסקה של מכירת מטוסי אף-16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully