וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה בבית בשער הנגב, יירוטים מעל באר שבע ואשקלון

הירי התחדש לעבר אשדוד, באר שבע, אשקלון, אופקים וליישובי עוטף עזה. בבית שנפגע בשער הנגב פרצה שריפה, ובאשדוד לקו כמה בחרדה כתוצאה מנפילה ליד בניין. נזק נגרם לכלי רכב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הירי לעבר יישובי הדרום התחדש הבוקר (שישי), ביומו השלישי של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה עם נפילתן של עשרות רקטות באזור. במועצה האזורית שער הנגב פגעה רקטה בבית וגרמה לשריפה, כאשר תושביו לא היו במקום. באשדוד התפוצצה רקטה סמוך לבית וכתוצאה מכך יש מספר נפגעי חרדה, ונזק נגרם לכלי רכב חונים.

רקטות נוספות נורו לעבר אופקים, ומערכת "כיפת ברזל" יירטה מספר רקטות מעל באר שבע. ארבע רקטות יורטו באמצעות המערכת מעל אשקלון. ירי נוסף בוצע לעבר יישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ומרחבים. בסביבות השעה 9:45 נורתה רקטה גם לאזור קריית גת אולם היא נפלה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
הפצצות ליליות: צה”ל תקף כ-80 מטרות ברחבי רצועת עזה
מגן דיפלומטי? ראש ממשלת מצרים יבקר היום בעזה
יום לחימה נוסף: לימודים במכללות בוטלו בשפלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנזק שנגרם מנפילת הרקטה באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
הירי נמשך. פגיעת הרקטה באשדוד, הבוקר/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר כי מתחילת המבצע ביום רביעי ועד עכשיו שוגרו לעבר ישראל יותר מ-420 רקטות ובוצעו 130 יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל. כמו כן, תקפו כוחות צה"ל 500 מטרות, בהן 250 מטרות מאמש. במהלך הלילה בוצעו תקיפות לאורך כל רצועת עזה כולל רפיח, חאן יונס, תג'עייה, אל נוצרת, דיר אל באלח ובית חנון, במטרה לפגוע במרחבי שיגור, מחסני תחמושת ומתקני אימונים.

הלימודים במוסדות החינוך בדרום באזור של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה לא יתקיימו גם הבוקר. עם זאת, בישובים שמעבר לטווח שנורו לעברם רקטות אתמול יתקיימו הלימודים כסדרם במוסדות הלימוד - למעט המכללה למנהל בראשון לציון והמרכז האקדמי פרס ברחובות, שהודיעו באופן חריג כי לנוכח ירי הרקטות, ייסגרו שעריהן.

פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
נזק נגרם לכלי רכב. אשדוד היום/רויטרס
פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
יותר ממאה יירוטים. אשדוד היום/רויטרס

בתוך כך, אמר גורם בכיר בממשלה כי ישראל תעצור את המתקפה בעזה בעת ביקורו של ראש ממשלת מצרים, הישאם קאנדיל. "ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לבקשת מצרים לעצור את האש בעזה במהלך ביקורו של ראש הממשלה המצרי שם הבוקר, שאמור להימשך כשלוש שעות. בתשובה שהועברה למצרים נאמר כי צה"ל ינצור את האש בתנאי שלא יהיה ירי מעזה לישראל במהלך זמן זה", אמר הגורם לסוכנות הידיעות רויטרס.

במהלך הלילה המשיכו גם הפלסטינים לדווח על ירי על העיר עזה, אותו הגדירו "בלתי פוסק". כמו כן, דווח על תקיפות במרכז הרצועה. על פי מקורות פלסטיניים, חיל הים הפציץ גם גנרטור שאחראי לאספקת החשמל בביתו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, ובמקום פרצה דליקה. בדובר צה"ל הכחישו כי הותקף ביתו של הנייה, אך ציינו כי תקפו את ביתו של מפקד גזרה של החמאס, מוחמד סנואר.

חיל האוויר תקף גם כלי רכב בכניסה הדרומית לעיירה בית חנון שבצפון רצועת עזה, ועל פי הדיווחים נהרגו שני בני אדם ומספר נפצעו. בתקיפה אחרת נפגע גם מבנה ששימש לפעילות טרור בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

אתמול, היום השני של המבצע, נהרגו שלושה בני אדם מפגיעת רקטה בקרית מלאכי. במהלך היום נמשך הירי והגיע עד לראשון לציון, שם התפוצצה רקטה בשטח פתוח. בשעות הערב נשמעה אזעקה גם בתל אביב, ובצה"ל אמרו כי לא הייתה פגיעה קרקעית בעיר.

(עדכון ראשון: 7:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully